Boot avonturen op de oceaan... - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu Boot avonturen op de oceaan... - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu

Boot avonturen op de oceaan...

Blijf op de hoogte en volg Eyelien

22 September 2012 | Denemarken, Hirtshals

Dag 21
Gisteravond rond half 8 weer terug op de boot. Het was me een drukte bij het opgaan van de boot. Het is echt volle bak geworden, logisch met 900 mensen extra. We waren weer achter in de hoek in het restaurant gaan zitten. We konden nu lekker mensen gaan observeren. We zagen tevens dat er allemaal muziekspullen werden uitgestald in de bar er naast...dat beloofde  niet veel goeds..toen vertelde iemand ons al dat in deze weekenden de Faröer mensen terug gaan naar Denemarken en dat er dan live muziek met waaronder een harmonica is op de boot....nou goed, we hebben wat rondgehangen etc en pas om 23.30u begon de live muziek..de hele bar stroomden vol en er werd luidkeels meegezongen en gedanst. We hebben er zo ontzettend om gelachen..Verder hadden we ook weer allemaal malle appies op de boot, die mensen kunnen er ook niets aan doen maar ze doen soms zo raar en sommige van deze hadden van die heel hoge stemmetjes waar je echt spontaan dan de slappe lach van kreeg. Je komt ze dan natuurlijk aldoor net weer tegen als je iets gaat doen, net of die grote boot dan ineen toch niet zo groot is! Haha!
Om een uur of 1 zei ik tegen Lisette, ik zal eens op zoek naar een andere slaapplaats want dit gaat hem niet worden op deze manier. Toen kwam ik uit in de kinderhoek, hoe grappig maar daar had je ook lekkere banken en in het midden een zachte speelkussen met randen. Aangezien er amper kinderen op deze boot zaten een ideale plek. Dus we zijn hier naar toe 'verhuisd' en toen ons maar klaar gemaakt voor de nacht. Rond 02.15 lagen we geïnstalleerd.. Nou werkelijk de hele nacht is er door gefeest. We werden af en toe wel eens wakker en dan hoorden we nog steeds de muziek ( tot 6! u) en mensen herrie maken. Ongelooflijk het waren allemaal volwassenen maar die mensen gingen daar een partijtje los, niet wijs! Ik ben dr van overtuigd dat sommige de volgende dag echt hoofdpijn hebben gehad.. Haha. Maar goed, s' ochtends maar weer naar beneden gesjokt om wel een lekkere douche te nemen en daarna uiteraard weer 700(....) trappen omhoog, wat echt geen pretje is..toen maar lekker in de kinderhoek gebleven, we hadden af en toe wel eens een bezoek van een kind maar dat was prima. We zaten / hingen nu samen op 1 bank en s 'nachts hadden we ieder onze eigen bank. We hadden inmiddels ontdekt dat we er precies met z' n 2 en op onze rug op konden liggen. Ideaal. We kregen in de loop van de dag ook company van een Noorse man die op IJsland gewerkt had en nu weer terug ging naar Noorwegen en verder nog een Zwitser die ook even een tukkie ging doen op de andere bank en later ook nog een Duitser die de Zwitser dan al eerder had ontmoet. Gezellige boel zo hoor. De IJslandse Noor vertelde me nog dat het 1x in de 5 tot 10jaar sneeuwt in September in IJsland dus tsja dat hebben we toch maar mooi meegemaakt. We hebben de dag door wat gelezen, gekletst, af en toe ff getukt, meal of the day verorbert en nog even lekker buiten op het dek gezeten s' middags in de zon die echt heerlijk scheen! De oceaan was ook zo rustig en vriendelijk, heel anders dan de heenreis, maar dit hadden we wel verdiend! s' Avonds was het andermaal tijd voor de belachelijke volksmuziek inclusief harmonica..Wij werden intussen voor de zoveelste keer vermaakt door een Deense 7 jarige jongen die een hele show deed voor ons. Hij deed dat de speelplek een boot was met kapitein, matrozen etc. Vet grappig omdat sommige woorden wel hetzelfde zijn kon je er wel wat van maken. Dikke pret hierom gehad met de andere mannen die er ook weer bij waren komen zitten. De moeder van de het jongetje was een Faroese en sprak ook goed Engels dus die zei al hij heeft een groot inbeeldingsvermogen..nou daar zijn we achter gekomen..erg leuk. Nou in samenvatting was dit best een leuke bootdag, hij gaat voor je gevoel niet snel voorbij maar hij was te doen. Rond 23.30u hebben we ons weer geïnstalleerd, ik op de bank en Lisette dit keer op het 'schip' de speelmat omdat die best wel zacht lag en zij niet echt lekker op de bank lag met haar lange stelten. Ik lag daar wel prima. Zo gezegd zo gedaan. Met nog lang muziek en gepraat op de achtergrond toch in slaap gevallen. We wennen er toch aan kennelijk maar ik ben super blij dat ik zaterdagavond lekker weer in mijn eigen bed lig! Om 07.00u werd er via de intercom omgeroepen dat we over 2u zouden arriveren in de haven van Hirtshals...heel fijn dacht ik en ik heb me toen nog maar even omgedraaid op de bank;-) Rond uurtje of 8 ben ik maar wakker geworden. Yesss!!  Laatste nachtje overleefd, straks breekt het laatste deel van deze reis aan. Om 8.45u voeren we de haven van Hirtshals binnen maar dan duurt het nog wel een kwartier voordat het bakbeest helemaal goed op z'n plek ligt en aan de kade vast ligt. Toen kregen wij de mededeling dat mensen die geparkeerd stonden op dek 4a nog wel 40 minuten moesten wachten om van de boot af te kunnen. En dat waren wij natuurlijk weer ;-) Dit komt omdat wij op het zwevende dek stonden. Nou goed, we hadden al zo lang gewacht dus dit kon dr ook nog wel bij. Om 11.15 u reden we uiteindelijk de boot af. ( dit was dan onze tijd, er was zomaar gratis een uur bijgekomen.) Dus zo schiet de dag wel op zei ik al! Op naar NL!