Week 10! o.a met Sinterklaas & Palm Island - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu Week 10! o.a met Sinterklaas & Palm Island - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu

Week 10! o.a met Sinterklaas & Palm Island

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eyelien

10 December 2007 | Aruba, Oranjestad

Hallodidodie everybody!
Het is weer maandag dus weer tijd voor een update vanuit een regelmatig regenachtig maar toch nog altijd warme Aruba! Het kletst er hier zo maar uit op z’n tijd. Dus er is een duidelijk een overeenkomst tussen Nederland en Aruba op dit moment! De regenbuien, alleen de temperatuur scheelt zo’n 30 graden, gok ik;-) Ik mis de echte kou soms wel hoor, ik zou echt niet meer weten hoe dat voelt...de regen mis ik dus absoluut niet! Lekker op de ijsbaan met een kop warme chocolademelk met slagroom een marathon kijken...tjéé waar kun je naar verlangen soms..:-)
Op het werk zijn de laatste interviews een feit aan het worden. Ik zit er bijna op 55 en dat is dan ook mijn doel. Komende weken moet ik mijn resultaten gaan uitschrijven en verwerken. Het zal dan lekker rustig op het werk zijn aangezien meer dan het halve kantoor met vakantie is tijdens de feestdagen. Dit vind ik alleen maar beter kan ik lekker rustig werken!
Afgelopen vrijdag had ik een tussentijds evaluatie gesprek met buitenland coördinator Paul Balt en Gino over mijn afstudeeropdracht hier, over het reilen en zeilen ervan. Balt en Bremmer zijn hier 10 dagen op netwerkreis en bezoeken alle studenten van de Hanze hogeschool en ze zijn natuurlijk op zoek naar nieuwe plekken voor aankomende stagiaires. Het was een goed gesprek.
Woensdag was het 5 december en kwam de Sinterklaas ook op de Caya Petronia! We hadden enkele weken geleden natuurlijk al lootjes getrokken en iedereen had goed z’n best gedaan met cadeautjes en gedichten! We kwamen er ook mooi achter wie wie had getrokken. Ik heb echt een super stoer gedicht van Harko gekregen! Hieronder heb ik hem gezet:

Lieve Eyelien,

Het was oktober toen ik begon met de voorbereidingen voor je cadeau,
Je bent vaak op reis, dus ik vroeg adressen-Piet waar je dit jaar zou zijn enzo,
“Ze is in Aruba!” hoorde ik enkele uren later als reactie op mijn verzoek,
“Aan Caya Petronia, Oranjestad!” Ik schreef het meteen in mijn grote boek.

Aldaar ben je bezig met afstuderen bij het Wit-Gele Kruis,
Een onderzoek naar overgewicht bij de jeugd,
Maar ik neem het op voor de Arubaanse kinderen thuis,
Want snoepen uit de zak van Zwarte Piet is een deugd,
Dat is altijd zo geweest, zolang deze oude man zich heugt.

Na de feestdagen moeten de kinderen weer op dieet,
“Maar Sint, er is iets belangrijks dat U vergeet,”
Onderbrak Cultuur-Piet, en vertelde heel plechtig;
“Feestdagen?! Daarvan hebben ze hier driehonderdvijfenzestig!”

En dus vraag je je soms af waar je aan bent begonnen,
Diep in je schoenen vind je dan de moed,
Maar net als je de teleurstelling hebt overwonnen,
Blijkt dat je laptop het niet meer doet.

Ik vergeet wel eens een cadeau op de stoomboot uit Spanje te zetten,
Ook ik laat het dan invliegen en weet dat ik in Aruba goed op moet letten,
Want zelfs ik als goedheiligman sta soms perplex,
Over de hoogte van de ‘jij-betaalt-toch-wel-voor-je-pakje’ -tax.

Je had het niet verdient dus het overkomt je vast niet weer,
Maar voor de zekerheid een tip voor de volgende keer,
Zing voor hem een liedje net als ik doe;
“Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe!”
Je zult zien, hij rent naar het pakje zo snel als een haas,
Want stiekem geloven ook Arubanen allemaal in Sinterklaas!

En toen kwam de tijd om iets voor je te kopen op Aruba,
Ik liep naar de Royal Plaza en vroeg de beste man;
“Ik zoek iets moois voor Eyelien, weet u waar ik dat vinden kan?”
“U bedoelt die meid op de fiets, die blonde macamba?”
“Ja, dat klopt beste meneer, is ze hier bekend dan?”
“Jazeker, ze praat met de honden, ze zijn in haar ban.”

En zo begon mijn zoektocht naar je cadeau die nu voor je ligt,
Op alle Antillen heb ik een lange zoektocht voor je verricht,
Ik zal je alvast verklappen, het komt niet uit Sint Maarten of Saba,
Sint Eustasius, Curaçao of Bonaire, maar gewoon uit Aruba,!
Daarom weet ik nu wel dat er nog een paar mooie reizen op je te wachten staan,
Dus zou ik snel weer eens naar het reisbureau gaan!

Ook namens mijn trouwe Pieten wens ik je hier nog een leuke tijd tegemoet,
En hoop ik dat tijdens je reizen je camera het ook gewoon nog doet.

San Nicolaas

Nou super toch?! Ik heb een houten mobiel gekregen die in de wind kan hangen dan maakt dat een beetje een geluid. Er zitten vlinders op geschilderd, heel mooi! Handmade op Aruba, echt leuk om straks in NL op te hangen in mijn kamer!
We hebben echt een leuke Sinterklaas gehad!
Donderdagavond ben ik met een paar van het huis naar de high rise hotels geweest en hebben we daar wat rond gelopen, heerlijk ijsje gegeten en bij de winkels een fontein show gezien. Dat is best spectaculair met lichteffecten en verschillende fontein standen. Zie maar even op de foto’s. De plek waar de rich en famous zich goed vermaken maar wij dus ook wel!
Zaterdag ben ik met het huis naar Palm Island gegaan. Palm Island ligt 5 minuten buiten de kust van Aruba. Het is een privé koraal eiland met o.a. een restaurant, snorkelfaciliteiten, een natuurlijk zeewater zwembad, zonnedek etc. Het eiland wordt omringd door overweldigende koraalformaties en kleurrijke blauwe parkietvissen. Wij betaalden local price 67 gulden voor een halve dag van 12.00 tot 18.00 uur. Al het eten en drinken is inclusief, dus kun je nemen waar je zin in hebt. Dit moet je natuurlijk niet tegen onze jongens zeggen;-) Na 2 x een flinke bui hebben we ons toch goed vermaakt daar. Je kon er echt onwijs goed snorkelen! Ik heb weer allemaal nieuwe soorten vissen onder water gespot tussen allerlei soorten koraal. Natuurlijk ben ik ook even van de verschillende glijbanen af geweest. Erg lachen! Verder ook lekker in de zon gelegen want als de bui over is, schijnt de zon weer vol overgaaf en is het gewoon heerlijk warm!
Ik heb de jongens veilig thuis gebracht na deze dag aangezien hun de nodige alcoholische versnaperingen op hadden.
Zondag was de dag van de schoonmaak en verhuizing. Aankomende dinsdag komen de vriendinnen van Almar en Gerben over voor een afsluitende vakantie samen. Janine en ik gaan voor 2,5 week in de kamer van Almar en Gerben wonen. Almar slaapt dan in mijn kamer en Gerben in de kamer van Janine. Dus alles moest even ingepakt en overgezet worden.. Nou dat viel nog best tegen zal ik je vertellen…tjemig wat een gesleep…Maar goed ik ben nu geïnstalleerd en heb afgelopen nacht dus voor het eerst in het andere appartement geslapen. Ik moet nog wel wat wennen maar het zal wel lukken voor die 2,5e week! We hebben nu wel echt 2 kamers en veel meer ruimte, dus dat is wel fijn. Bijkomend voordeel is ook dat ik nu internet op mijn kamer heb!
Tussendoor ben ik zondagmiddag nog even met Harko wezen sightseeën omdat hij zijn laatste dingetjes aan het zien is voor zijn vertrek de 24e. We zijn naar Ayo bij de rotsformaties geweest, National Bridge, Frenchman Pas en een heuvel: Jamanota hill, daar moesten ook experimental gardens zijn maar die zijn volgens ons al weer opgedoekt…Niet te vinden dus! Je had daar wel een heel mooi uitzicht! Allemaal mooie foto’s gemaakt van alles!
Oohja afgelopen week kreeg ik nog 2 kaartjes voor mijn verjaardag! Super bedankt nog Christine en Ronald! Ik kreeg ook nog het verjaardagspakket van mijn allerliefste familie! Super leuk en lekker ;-) witte chocolade vlokken!!

Nou lieve allemaal tot over een weekje!
Bedankt ook voor alle andere leuke reacties, vanuit een kerstdol Aruba heel veel groetjes en liefs van mij.
AYO!!

  • 10 December 2007 - 15:58

    Marijke:

    van zo,n gedicht vloeit mijn dichtader dicht.
    maar wie is deze dichter eigenlijk?
    weet je wat zo jammer voor je is : de marathon's zijn dan al afgelopen maar de chocolademelk met slagroom is vast nog wel te vinden. pieter p zegt dat het gaat vriezen we wachten af.
    goede kerstdagen en een goed begin van 2008.

    groetjes van je oompie, die leest nu jouw verhaal.
    groetjes marijke

  • 11 December 2007 - 11:17

    Chantal:

    Wow, wat een verhaal weer! Het wordt hier inderdaad steeds kouder. Zo te lezen gaat alles nog goed daar, succes verder met je onderzoek!

    X Chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eyelien

Hoi! Ik ben Eyelien en dit is mijn reisverslagprofiel. Helaas na mijn afstudeertrip op Aruba geen verslagen meer bijgehouden... Ik ga mijn leven beteren ;-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 82710

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 22 September 2012

Rondreis IJsland 2012

20 Mei 2012 - 29 Mei 2012

Cyprus 2012

02 Maart 2012 - 11 Maart 2012

Wintersport Bellwald 2012

02 Januari 2011 - 13 Januari 2011

Trainingskamp Lanzarote 2011

19 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Trainen en etappekoers in Nieuw Zeeland 2010

16 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

OS Beijing 2008

27 September 2007 - 15 Februari 2008

Afstudeerstage op Aruba 2007/2008

17 Maart 2007 - 29 Maart 2007

Pakistan 2007

22 Februari 2004 - 02 Maart 2004

Wielerkoers in Sri Lanka 2004

Landen bezocht: