Week 18 & 19 Laatste dagen & weer thuis in de kou! - Reisverslag uit Den Ham, Nederland van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu Week 18 & 19 Laatste dagen & weer thuis in de kou! - Reisverslag uit Den Ham, Nederland van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu

Week 18 & 19 Laatste dagen & weer thuis in de kou!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eyelien

06 Februari 2008 | Nederland, Den Ham



Lieve allemaal!
Hier mijn laatste bericht voor mijn pagina vanuit ons eigen kikkerlandje: Nederland. ;-)Jaja mensen, ik ben ‘stiekem’ iets eerder terug gekomen dan gepland! Dit is niet omdat ik het niet meer leuk vond op Aruba maar omdat ik mijn scriptie ga afschrijven in Nederland omdat ze mij daarbij niet goed kunnen helpen vanuit het WGK. Ik heb daarom besloten om iets eerder naar huis te gaan omdat ik ook nog wel de nodige tijd nodig heb om te acclimatiseren en dan thuis ook lekker mijn scriptie kan gaan afronden!

Ik ben dus weer veilig in NL aangekomen na een goede vlucht met de grote blauwe vogel van de KLM. Dat is toch echt dikke prima hoor! Na 9 uur en 20 minuten landde ik weer op Schiphol. De zon scheen hier zelfs (even), echt wel grappig! Na de uitgebreide 100% anti drug controle van de marechaussee ( in totaal 2 x paspoortcontrole en 2 x bagage scan & een bodyscan…) kon ik dan NL in met al mijn zooi! Top!

Mijn laatste dagen op Aruba heb ik versleten met lekker genieten van de zon, de zee & het strand, het shoppen en dergelijke leuke dingen. Het was héérlijk rustig omdat ik grotendeels mijn dagen alleen heb doorgebracht omdat Marcel gewoon nog aan het werk is. Maar dat vond ik geen enkel probleem aangezien ik wel meer alleen heb gedaan in de afgelopen periode;-) Ik heb collega Paulien nog wel een keer gemeet in de stad , even lekker met haar geshopt en wat gedronken voor de laatste keer in Oranjestad. Alles heel goed voor de laatste keer in mij opgenomen want sommige dingen ga ik straks in NL echt wel missen want Aruba heeft natuurlijk ook heel mooie kanten!

Ik ben nog bij het WGK geweest voor mijn stagebeoordeling en afscheid. Mijn beoordeling was allemaal erg positief. In mijn ogen misschien wel iets te positief maar goed, ze zullen wel niet beter gewend zijn! Als dank heb ik nog een cd gekregen met salsa/ merengue muziek. Heel erg leuk. We hebben nog getrakteerd op taart en toen kwam het moment van afscheid nemen. Wat op zich altijd wel even lastig is. Met een aantal mensen van het kantoor heb je toch een band opgebouwd en je weet niet of je deze mensen ooit nog weer gaat zien. Lijkt me overigens wel erg leuk om te doen, maar dat gaat zeker nog een x aantal jaren duren. Ik heb voorlopig echt even genoeg Aruba gehad ;-) We hebben adres & mail gegevens uitgewisseld dus we kunnen contact houden als dat lukt.
Toen was de tijd daar en was het daaaaag Wit Gele Kruis gebouw & mensen…..en ben ik voor de laatste keer naar huis gelopen. Vet vaag was dat!

Verder was ik 3 dagen voor vertrek al begonnen met het pakken van mijn spullen. Ik had natuurlijk ook genoeg mee toen ik hiernaar toe kwam maar ik had nu nog meer om mee terug te nemen ondanks dat ik kleding en handdoeken heb achtergelaten. Ik heb toch flink wat dingetjes gekocht en opgespaard in de afgelopen periode, mede door mijn trips naar Curacao, Bonaire, Sint Maarten & Saba. Dus had ik wel degelijk overgewicht en moest ik nog een leuk ‘afscheidsbedrag’ betalen om weg te komen. Dit was ook omdat je ook een vast bedrag voor de fiets, mijn ATB in dit geval betaald. Maar goed..dat moet je er dan maar voor over hebben he!:-(

Mijn periode op Aruba zit er nu dus definitief op. Ik heb gelukkig heel veel mooie herinneringen en ook een paar minder mooie natuurlijk. Ik ben achteraf wel erg blij dat ik deze kans heb gekregen om te kunnen afstuderen op Aruba. Ook al was het in veel opzichten toch heel anders dan ik vooraf had verwacht en heb ik dan ook zeker niet de gemakkelijkste 5 maanden van mijn leven doorlopen! Dit kwam ook mede door mij zelf, hoe ik ben, hoe ik in het leven sta en wat mijn verwachtingen zijn van dingen en mensen. Ik heb hier dan ook echt weer van geleerd! Deze afstudeerstage was veel meer dan alleen afstuderen. Maar vraag je mij of ik deze stage had gedaan als ik alles van te voren had geweten dan zal ik daar nog eens diep over na moeten denken!
Aruba is echt een geweldig vakantie land met overweldigende witte zandstranden met de mooiste blauw/ groene heldere zee maar als je moet functioneren in de maatschappij en contact hebt met allerlei instanties voor een langere tijd is dat allemaal wat complexer!…Des ondanks alles laat deze periode echt een onvergetelijke indruk achter, waar ik later nog vaak met een glimlach op mijn gezicht aan terug zal denken in NL! :-)

Hierbij kom ik bijna aan het einde van mijn wekelijkse blogs. Hopelijk hebben jullie genoten van mijn verhalen en ik zal jullie zeker nog het één en ander vertellen als jullie iets willen weten, so ask me!
Momenteel heb ik best moeite om te wennen aan het Nederlandse weer, ik vind het erg koud, maar ja wat wil je van dik 30 graden naar 8 graden! Nou voor mijn gevoel vriest het hier gewoon hoor!
Natuurlijk ga ik mijn best doen om de draad weer op te pakken; mijn scriptie af te schrijven, het wielrennen weer op te pakken en de nodige kilo’s kwijt te raken zodat ik weer lekker in mijn vel kom te zitten en gewoon weer een lekker gezonde, Hollandse meid wordt! ;-)

Bedankt allemaal voor alle leuke reacties die ik de afgelopen maanden heb gehad. Het deed me goed dat jullie mij niet vergeten waren! ;-)Ik zie jullie allemaal heel snel weer een keer!!


P.s. Ik heb geen foto’s meer toegevoegd omdat mijn fotoruimte op is en ik het niet meer de moeite vind om deze nieuw te kopen. Ik ben van plan om een super mooi boek te maken met mijn verhalen en de mooiste foto’s die ik heb daarin in te doen. Natuurlijk zijn jullie allemaal welkom om mijn foto’s te komen bekijken, want ik heb er nog véél meer dan alleen die op de site staan!

AYO!!!
Veel liefs Eyelien!
:-)

  • 06 Februari 2008 - 17:29

    Jan:

    Welkom terug!
    XXX, Jan

  • 06 Februari 2008 - 17:44

    Mat:

    Welkom weer thuis!

  • 06 Februari 2008 - 21:00

    Marja:

    Welkom terug en wij hebben genoten van al je verhalen vanaf Aruba,we zullen ze gaan missen.

    Gr Fam Bekkering Eelde

  • 06 Februari 2008 - 22:37

    Soepie:

    He Lien, welkom thuis!!! Heb genoten van je verhalen. We zien elkaar snel

  • 07 Februari 2008 - 12:20

    Mriekjeuh:

    Hey...

    Welcome home;) hihih... Kom je gauw opzoeken;)!!!

    kuzz mriekjeuh;)

  • 09 Februari 2008 - 18:05

    Christine:

    Hey Eylien,

    Jammer dit was al weer je laatste verhaaltje, maar ook weer fijn dat je thuis bent. Komt op het goede moment terug, weer is nu erg goed na de vele regen van de afgelopen tijd.
    Kun je weer rustig beginnen met trainen, laat je niet gek maken door de rest, voor jouw begint het seizoen gewoon wat later!

    Misschien tot snel,
    Groetjes
    Christine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eyelien

Hoi! Ik ben Eyelien en dit is mijn reisverslagprofiel. Helaas na mijn afstudeertrip op Aruba geen verslagen meer bijgehouden... Ik ga mijn leven beteren ;-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 82595

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 22 September 2012

Rondreis IJsland 2012

20 Mei 2012 - 29 Mei 2012

Cyprus 2012

02 Maart 2012 - 11 Maart 2012

Wintersport Bellwald 2012

02 Januari 2011 - 13 Januari 2011

Trainingskamp Lanzarote 2011

19 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Trainen en etappekoers in Nieuw Zeeland 2010

16 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

OS Beijing 2008

27 September 2007 - 15 Februari 2008

Afstudeerstage op Aruba 2007/2008

17 Maart 2007 - 29 Maart 2007

Pakistan 2007

22 Februari 2004 - 02 Maart 2004

Wielerkoers in Sri Lanka 2004

Landen bezocht: