Week 15 Poco poco again & begin van het Carnaval - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu Week 15 Poco poco again & begin van het Carnaval - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu

Week 15 Poco poco again & begin van het Carnaval

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eyelien

14 Januari 2008 | Aruba, Oranjestad

Maandagochtend ging de wekker weer om 7.00 uur en dat deed best pijn:-( ..poeh..Beetje kort nachtje gehad maar toch weer braaf aan de slag gegaan om 8.00 uur. Het was wederom gezellig druk op het werk, iedereen was van de partij na verloop van tijd (lees na 10.00 uur) dus het gekakel was niet van de lucht;-)
Lekker gewerkt deze week. Afgesproken met Gino dat Paulien en ik volgende week donderdag ieder onze eigen presentatie houden over ons eigen ding wat we bij het WGK hebben gedaan. Dus de afgelopen week met een power point presentatie over mijn onderzoek bezig geweest. Het is wel leuk dat we nu op zelfde tijdstip onze presentaties houden aangezien al het personeel van het WGK wordt uitgenodigd, hoeft dit op deze manier maar 1 keer! De presentatie is in het A.P.F.A. gebouw, dat is bij een ander bedrijf waar wel vaker presentaties worden gehouden omdat daar meer ruimte is als hier in het kantoor. Wel altijd spannend hoor maar als ik alles goed voorbereid moet het geen probleem zijn! Er gaan al affiches rond in het kantoor hier met de aankondiging…
Deze week is (eindelijk) de kerstversiering & kerstboom weg gehaald en tot mijn grote verbazing werd deze versiering gelijk vervangen door Carnavalsversiering! :-) Er hangen nu overal Pipo de Clownen in het kantoor en andere vrolijke slingers met allerlei kleuren! Erg hilarisch omdat het hele kantoor vol hangt en dan denk je wel van wat mensen denken als ze hier binnen komen stappen..maar goed..Het hoort erbij. Overal in de stad (vooral bij winkels) zie je overigens wel Carnaval versieringen.
Afgelopen weekend (toen ik op Bonaire zat) was de Carnaval officieel begonnen met een lichtparade op zaterdagavond. De hele maand januari zijn er allerlei activiteiten met verschillende parades. De grote & afsluitende Carnavals parade in Oranjestad is op zondag 3 februari dan is op maandag 4 februari iedereen vrij en op dinsdag 5 februari begint hier het ‘normale leven’ weer. Nou voor die tijd is er ook nog genoeg te doen dus ik ga het allemaal wel meemaken.

Verder was het een rustig weekje. Ik ben wat naar de sportschool geweest en natuurlijk heb ik 'hard' gewerkt. We hadden nog een spectaculaire begrafenis voor ons huis. Een jonge motorrijder (30 jaar) was overleden nadat hij een mooie wheely had gemaakt zonder helm en daarna geplet was door zijn eigen motor. Ach ja het kan hier allemaal hoor;-). Zijn motor vriendjes hebben hem een laatste eer bewezen met heel veel herrie. Gas geven op de plaats noem ik het maar. Oorverdovend..niet normaal aangezien de motoren hier ook geen maximale decibel beperking hebben ofzo. Er staan nu ook 4 hele mooie zwarte cirkels op de Caya Petronia. En de wereld is niet vergaan zoals ik eerst dacht maar er is gewoon iemand begraven met een eerbetoon!
Op vrijdag kregen we bezoek op de Caya, een kameraad van Jeroen: Fake is aangekomen en die logeert bij Jeroen in de kamer. Verder is de vader van Janine met vriendin ook aangekomen. Zij gaan allemaal samen terug op 25 januari wanneer Janine & Jeroen zelf ook naar huis gaan. ’s Avonds kwamen er nog 2 Nederlandse meiden vanaf Suriname aan. Zij vieren een weekje vakantie op Aruba. We zijn nu dus weer met 7 mensen op de Caya. Wel gezellig hoor! Heb je ook weer eens wat te kletsen. Verder is het weer een stuk beter. Het was de hele week droog! De temperatuur is weer dik 30 graden overdag en de zon schijnt flink. Volgens mij is de regentijd nu echt voorbij en kan ik gaan genieten van mijn heerlijke, warme, zonnige laatste weekjes op Aruba.
Nou lieverds, dit keer een blog waar jullie snel door heen kunnen want het is hier natuurlijk niet elke week feest. Haha!!
Tot snel! Ik mis jullie allemaal nog steeds hoor en ik vind het super leuk om een krabbel van jullie te ontvangen!!
Doeg
Dikke kus Lienepien!

  • 18 Januari 2008 - 18:52

    Je Collega:

    Nou dat was het dan... onze laatste stagedag! Iets wat ik nooit maar dan ook nooit zal vergeten. Eyelien dank je wel voor de leuke en gezellig tijd.
    Bah ik haat afscheid nemen. :(

    Liefs Paulien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eyelien

Hoi! Ik ben Eyelien en dit is mijn reisverslagprofiel. Helaas na mijn afstudeertrip op Aruba geen verslagen meer bijgehouden... Ik ga mijn leven beteren ;-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 82592

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 22 September 2012

Rondreis IJsland 2012

20 Mei 2012 - 29 Mei 2012

Cyprus 2012

02 Maart 2012 - 11 Maart 2012

Wintersport Bellwald 2012

02 Januari 2011 - 13 Januari 2011

Trainingskamp Lanzarote 2011

19 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Trainen en etappekoers in Nieuw Zeeland 2010

16 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

OS Beijing 2008

27 September 2007 - 15 Februari 2008

Afstudeerstage op Aruba 2007/2008

17 Maart 2007 - 29 Maart 2007

Pakistan 2007

22 Februari 2004 - 02 Maart 2004

Wielerkoers in Sri Lanka 2004

Landen bezocht: