Week 9 Rustig weekje met een andere laptop!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu Week 9 Rustig weekje met een andere laptop!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu

Week 9 Rustig weekje met een andere laptop!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eyelien

03 December 2007 | Aruba, Oranjestad

Nadat we zondag ‘s avonds terug gekomen waren van ons weekendje Curaçao ging de wekker weer gewoon op maandagochtend om kwart voor 7. Het was weer tijd om te gaan werken. Nou het regende flink dus dat gaf echt een maandag gevoel…:-( Op het kantoor aangekomen was ik helemaal alleen in ons kantoor omdat Paulien haar ouders over zijn voor een korte vakantie en deze week Paulien ook lekker een weekje vrij heeft genomen. Nou lekker genieten voor Polly dus! Het was af en toe wel erg stil op het kantoor afgelopen week maar ik kon hierdoor wel goed werken. Ik heb veel kinderdagverblijven gebeld, interviews afgenomen en anders afspraken gepland voor een interview. Maandag werd ik gebeld door iemand die wist waar mijn andere laptop zich bevond en ik kon hem dan ook ophalen als ik even 230 gulden neerlegde! Dat is omgerekend toch weer 87 eurootjes. Dit was een deel invoerrechten en een deel TNT fee..nou naar mijn inziens mooie oplichterij maar ik had weinig keus dus ik heb dit bedrag betaald en fijn de laptop mee naar huis genomen! Ik typ deze blog nu dan ook fijn op mijn “eigen laptop”. Bedankt Sieto voor het uitlenen van je laptop aan je nichtje!! Super! :-) Anders kon ik gelijk wel naar huis gaan. Ik zal lief voor hem zijn ;-)
’s Avonds heb ik m.b.v. Harko mijn eigen bestanden over gezet op deze pc. Gelukkig heb ik die allemaal nog! Verder ben ik begonnen met het overzetten van foto’s van mijn camera op de laptop. Hij deed er af en toe wat moeilijk over..vind je het raar met meer dan 1000 foto’s..maar goed. Ik heb ze er allemaal veilig op gekregen mede met hulp van Jeroen. Toch wel handig al die computer kenners in mijn huis ;-)
Ik ben deze week niet naar de film geweest omdat ik naar de sportschool ben geweest aangezien ik maandagavond niet naar de sportschool kon door de regen. De sportschool ligt namelijk aan een onverharde weg en daar is het dan 1 grote modderpoel na flinke stortregen. :-S Ik moest nu nog door de blubber met mijn ATB. Ik ben er heel langzaam door heen gegaan zodat ik niet smerig werd! Door het slechte weer van de afgelopen week heb ik mijn televisie een beetje ontdekt, ik kijk nu regelmatig even op BVN voor de ins en outs van NL en zie af en toe een ander leuk programma b.v. Holland sport, Studio Sport en Flikken Maastricht!
Op vrijdag was onze huisgenote Janine jarig! De laatste in de rij van de verjaardagen op de Caya. Ik heb de traditionele kwarktaart gemaakt voor haar. Die van mij was jammer genoeg een beetje mislukt met mijn verjaardag omdat er ingrediënten waren gevallen. Het had meer weg van echte kwark ;-) Het verjaardagsfeest was zaterdagavond omdat 4 van de jongens zaterdagochtend allemaal dingen hadden gepland aangezien hun binnen een maand naar huis gaan! De tijd begint te dringen voor hen! Ik ben zaterdagochtend naar de sportschool geweest, dit keer na een water avontuur om er te komen want het had ‘s nachts weer flink geregend… Hierna ben ik met Harko richting de Butterfly Farm gereden. We zijn eerst even gestopt bij de Olde Molen. Dit is een in Nederland gebouwde molen uit 1804. De molen werd in 1962 in onderdelen naar Aruba verscheept en hier weer in oorspronkelijke staat herbouwd. Hij biedt onderdak aan een restaurant. De molen stond er maar wat afgebladderd bij, nodig toe aan een schuur- en verfbeurtje!
Hierna doorgereden naar de Butterfly Farm. Deze kleine tropische vlindertuin ligt vlakbij Palm Beach tegenover de grote hotels. Hier kun je meer dan 45 verschillende soorten vlinders van over de hele wereld van dichtbij bewonderen. Een gids vertelde ons alles over de ontwikkeling van rups tot vlinder en legde ons uit over de begroeiing in de tuin. Toen we er pas waren hadden we eerst weer een dikke regenbui dus liepen Harko en ik in de tuin met een paraplu. Erg grappig. Gelukkig werd het na 10 minuutjes droog en kwamen toen echt alle vlinders te voor schijn en gingen ze lekker rond fladderen. Er waren echt allerlei kleuren en grote vlinders. Heel mooi om te zien! Je werd er echt helemaal vrolijk van!:-) Natuurlijk leuke foto’s gemaakt!
’s Middags nog even de stad in geweest met Janine. We kwamen Sinterklaas en zijn pieten nog weer es tegen en daarna zijn we nog even naar Eagle Beach geweest. ’s Avonds hebben we verse vis gegeten die Gerben en Jeroen ’s ochtends hadden gevangen met hun vistochtje. Dit was echt heel lekker! Mijn complimenten voor de vissers en de kok!
Zondagochtend ben ik weer naar de sportschool geweest en toen ik terug was heb ik even geskypet met Mini, super lachen alleen skype werkte niet echt mee zeg maar. ’s Middags lekker naar Eagle Beach geweest waar Paradijs ook was. Lekker gechillt, gelezen en gezwommen. We hebben ons weekend afgesloten met een ‘diner’ bij de taco Bell, we hadden namelijk geen boodschappen in huis om te koken. Dus hier een taco gegeten met frietjes. Thuis heb ik nog foto’s overgezet van de afgelopen weken van mijn huisgenoten op mijn laptop. En de boel een beetje proberen te ordenen. Daarna maar lekker gaan slapen omdat ik ook al de laatste paar dagen niet helemaal fit ben door wat keelpijn en een zwaar hoofd gevoel. Ik heb nu echt even geen zin om ziek te worden hier ook al zijn heel veel mensen in NL wel ziek!
Nou lieve mensen, still miss U all!!! Tot snel!
Liefs Eyelien

  • 03 December 2007 - 17:53

    Mini:

    Hey Pino
    Wat een super mooie foto's van die vlinders. Kan zo in de flora en fauna boeken.

    Hopelijk voel je je vandaag weer wat fitter.
    Take care en tot gauw.

    XMariek

  • 03 December 2007 - 17:55

    Kampie:

    He Pino,

    Mooi om je zo te zien genieten. Het blijft leuk om je stukjes te lezen. Dat wordt een mooi en dik boek. Van de foto's wordt ik helemaal vrolijk, van het weer in Nederland niet. Bij jou is het regen in de korte broek. Hier toch maar liever van achter het raam met de kachel aan. Je zus komt weer lekker op gang. Het blijft een diesel! Helaas in Biddinghuizen nog geen ijs. Ik hoop dat ze het er daar snel in krijgen want het lijkt me leuk om daar een keer te rijden. Nou ik ga maar ff naar de vlindertuin in Emmen want die warmte en de vrolijke kleuren staan me wel aan.

    Groetjes en tot de volgende keer. PS ik heb ook Skype dus als je zin hebt kun je ook ff skypen

  • 08 December 2007 - 10:30

    Helma:

    Ik ben weer terug van Down Under en weer helemaal bijgelezen. Bij mij was het ook superlekker weer met mooi dieren en strand en zo! Hoe lang blijf je nog weg? Groeten Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eyelien

Hoi! Ik ben Eyelien en dit is mijn reisverslagprofiel. Helaas na mijn afstudeertrip op Aruba geen verslagen meer bijgehouden... Ik ga mijn leven beteren ;-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 82699

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 22 September 2012

Rondreis IJsland 2012

20 Mei 2012 - 29 Mei 2012

Cyprus 2012

02 Maart 2012 - 11 Maart 2012

Wintersport Bellwald 2012

02 Januari 2011 - 13 Januari 2011

Trainingskamp Lanzarote 2011

19 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Trainen en etappekoers in Nieuw Zeeland 2010

16 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

OS Beijing 2008

27 September 2007 - 15 Februari 2008

Afstudeerstage op Aruba 2007/2008

17 Maart 2007 - 29 Maart 2007

Pakistan 2007

22 Februari 2004 - 02 Maart 2004

Wielerkoers in Sri Lanka 2004

Landen bezocht: