Week 12 ~Christmas is coming~! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu Week 12 ~Christmas is coming~! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu

Week 12 ~Christmas is coming~!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eyelien

25 December 2007 | Aruba, Oranjestad

Hallo iedereen!
Hier een dagje later toch weer het wekelijkse bericht van mij!! Dat komt er van als je extra vrije dagen hebt; dan ga je weer van alles doen enzo. Maar goed op een gegeven moment moet het er toch even van komen! Allereerst wil ik iedereen heel fijne Kerstdagen wensen vanaf een warm & zonnig Aruba! Jullie zijn daar ondertussen al weer een paar uurtjes verder maar dat maakt niet uit! Niet te véél eten he…het moet er allemaal weer af straks! ;-) Oohja natuurlijk wil ik mijn allerliefste zus Daniëlle nogmaals feliciteren met haar 31e verjaardag! Volgend jaar ben ik gewoon weer van de partij!
Nu even over de afgelopen week, week 12 alweer! Alweer dik 3 maand op Aruba! Het gaat nu allemaal wel super snel hoor!
Op het werk was het uitgestorven, bijna iedereen heeft vakantie genomen. Alleen Gino (de baas) en Ludwina (de secretaresse) waren er elke dag met tussenpozen dat ze er niet waren. Ik had het idee dat hun ook niet echt aan het werk waren maar gewoon meer gezellig samen op kantoor zaten….Ongelooflijk! Af en toe als er verder niemand was hebben wij proberen een klant te helpen als die binnen kwam. Maarja wat moet je zeggen..jah hier heeft het hele kantoor vrij hoor. Wanneer ze terugkomen? Geen flauw idee! Hahaha. Ik heb gewoon zo goed als het kon mijn ding gedaan, vragenlijsten geïnventariseerd en proberen te bedenken hoe ik de presentatie wil gaan houden.Ik heb ook nog stukjes getypt voor mijn scriptie. Tevens heb ik mijn Nederlandse stagebegeleidster even een update gestuurd aangezien mijn Arubaanse begeleidster Clarita een dikke 3 week met vakantie is en mij daar van te voren ook niet meer over gesproken had… Ach ja..je raakt er aangewend hoor! Ze hebben het zó druk en zijn echt toe aan vakantie!
Verder ben ik deze week lekker naar de sportschool geweest en ik heb Daan een paar keer op tv/ computer gezien! Super grappig! Maandag het Groninger Sportgala bekeken via internet en dinsdag Daan bij Pauw & Witteman op BVN gezien en donderdag de natuurijs marathon in haaksbergen live bekeken via internet. Tja je moet toch een beetje op de hoogte blijven van alles! Haha! Ik schrok wel van de warm geklede mensen, dikke mutsen en sjaals..ik kan me er echt geen voorstelling van maken hier! Het weer was hier de afgelopen week weer lekker wisselvallig met af en toe flinke regenbuien met als toppunt donderdag, echt de hele dag regen!! De Arubanen zijn er zelf ook helemaal van slag van..zoveel regen hebben ze nog nooit gezien!! Donderdagavond heb ik lekker op BVN Boer zoekt vrouw gezien. Super grappig dat kan ik dus ook gewoon lekker volgen! Leuk! Vrijdagavond ben ik met Janine naar de bioscoop bij de high rise hotels geweest. Die is echt wel mooier dan de bios downtown Oranjestad waar we normaal heen gaan. Hier hebben we een echt Christmas feel good movie gezien: This Christmas. Een erg hilarische Amerikaanse familie kerstfilm! Erg leuk. Hadden we echt even nodig zo vlak voor de Kerst! Zaterdag ben ik ’s middags wezen shoppen met Janine. Voor mij was het meer lekker rondkijken maar het was heel gezellig downtown met allemaal dandes. Dit zijn kleine muziekgezelschappen. Het woord komt van het papiamento –woord ‘dandara’ dat zoveel betekent als ‘heftig feestvieren’ of ‘een geweldige tijd hebben’. Deze dandes gaan met oud en nieuw ook langs de deuren om je een gelukkig nieuw jaar te wensen. Het klonk allemaal heel leuk & gezellig tussen alle kerstversieringen in! ’s Avonds zijn we (Janine, Harko en ik ) naar Havana geweest. Hier was een big party om het 10 jarig bestaan van club Havana te vieren. Ze hadden Dj Chuckie uitgenodigd en dat was echt heel goed! Vet coole muziek. Het was een beetje jammer dat de andere huisgenoten geen zin hadden om mee te gaan omdat het Harko zijn laatste stapavond op Aruba was. Maar goed wij hebben het leuk gehad!
Zondag ben ik met Gerben, Tineke en Harko off road geweest. We zijn naar het Parke Nacional Arikok gegaan en hebben daar rond getoerd. Ik ben langs plekken gereden waar ik nog niet eerder was geweest. We zijn de hoogste heuvel van het eiland opgereden, de Cero Jamanota (189m) Ik was eerder al de Cero Arikok (188m) opgewandeld. Nu heb alle heuvels gezien. Ik ben dus op het dak van Aruba geweest, het was wel mooi om er boven op te staan. Het waaide flink, dus op die hoogte voelde je dat goed. Je had een heel mooi wijds uitzicht! Het was wederom niet super helder dus jammer genoeg kon je niet heel ver kijken. Hierna zijn we doorgereden naar de rand van Parke Nacional Arikok naar Natural Pool. Dit is een omsloten kom (conchi) tussen de rotsen, omringd door Aruba’s meest ruige landschap, waar voortdurend zeewater in- en uitstroomt. Dit is dan ook de enige plek aan de noordoostkust waar je veilig kunt zwemmen en snorkelen. Het ligt echt afgelegen en het was een hele klus om er te komen omdat ‘de weg’ bezaait met dikke rotsachtige stenen lag. Gelukkig hebben wij een jeep anders waren we er echt niet gekomen. De weg is ook heel erg slecht door alle regenval van de afgelopen tijd natuurlijk. Het zand spoelt weg en de stenen blijven liggen. Ik had het zelf groter verwacht, het is een heel klein ‘zwembadje’ midden tussen de rotsen in. Het is nog best wel link met al die rotsen, je moet daar ook over heen klimmen om er echt te komen. Ik heb er even gepootjebaad;-) Was wel relaxed en lekker rustig daar! Even genoten van de mooie kant van Aruba! Hierna rustig terug gehobbeld totdat we weer op een verharde weg waren! Leuk heb ik toch weer 2 dingen gezien van Aruba die ik nog niet gezien heb!
’s Avonds hadden we een kerstdiner van onze huisbaas. Rita en haar zus Emma hadden lekker Arubaans gekookt. Hans ging de ham en de kip snijden en wij zorgden voor de drankjes. De jongens hebben al het statiegeld van de bierflesjes aan haar gegeven zodat ze daar boodschappen van kon doen. Het was heel lekker met typisch Arubaanse dingen zoals gebakken banaan en salades met o.a. aardappel en pasta met groentes. Lekker ons buikje rond gegeten. Ze had ook een typisch Arubaans toetje van custard met een soort appel en ander fruit maar dat vond ik niet zo heel lekker want dat smaakte best wel bitter. Hierna hebben hans en Rita ons meegenomen voor een rondtour in de auto om overal versierde huizen te kijken. We kwamen ook bij de Wara wara lighting Park in Santa Cruz uit. Dat was helemaal versierd met allemaal lampjes. Niet normaal meer.
Hierna zijn we ook nog doorgereden naar San Nicolaas waar het grootste lampjespark was. Tjemig alle kleuren lampjes in bomen, op het huis en vormen. Ze hadden daar zelf een Hollandse molen en tulpen verlicht! Je kon omhoog door het huis lopen over een balustrade dus kon je het heel mooi van boven bekijken. Wel apart hoor, zo veel lichtjes! Het schijnt dat de lampjes rond de feestdagen wel minder zijn geworden omdat de elektriciteit kosten erg hoog zijn hier dus niet iedereen kan dat betalen. Het is ook heel wisselend met de lampjes. Het ene huis heeft heel veel en het andere helemaal niets. Wij hebben nu trouwens sinds van de week ook een echte! Kerstboom helemaal tip top versierd met lampjes, balleen en slingers Verder hangt er ook nog een gordijn van lampjes bij onze zitplaats! Lekker gezellig!
Het is nu inmiddels dus 1e kerstdag, het weer is goed, de zon schijnt! Dus ik heb toch mijn zonnige kerst!! Ik ben benieuwd of het zo blijft want de regen valt er dus soms ook zo maar uit…Lekker even genieten van de twee vrije daagjes!
Nou mensen tot snel, meer foto’s volgen later!
Mis jullie!!
Geniet allemaal van de vrije dagen en de chocolademelk met slagroom;-) dan doe ik dat hier met de zon en een cocktail!
Doeg
Knuffel & Liefs Lien!!
PS Thanx voor de kerstkaart / boom lieve familie + aanhang en de kerstkaart van de fam Bekkering! Jullie hebben het gered om op tijd te sturen;-) De rest zal ongetwijfeld nog komen!!

  • 25 December 2007 - 18:16

    Mat:

    Hey 'lien!

    Hele fijne feestdagen toegewenst! Ik zal je deze week toch eerst weer eens mailen!

    Groetjes Mat

  • 26 December 2007 - 08:16

    Helma:

    Prettige kerstdag(en) en een gelukkig nieuwjaar. Mooie foto's deze keer zeg!

  • 26 December 2007 - 15:34

    Fokko En Marijke:

    bedankt voor je mooie kaart.
    wij wensen je een goed en gezong 2008 en geniet zolang als het kan daar op aruba,

    groetjes van ons en biene

  • 28 December 2007 - 20:10

    Kampie:

    Hola Pino

    Que tal? Daan had het vast rustig tijdens haar verjaardag. Wij waren er in elk geval niet. Ik zit van 25 december tot de 31e in Madrid. De stad is nu heel mooi versierd, een heleboel lichtjes. Maar er zijn nog meer mensen op straat. Veel oude gebouwen en mooie parken. Vandaag zijn we de bergen in geweest. Die bergen bij jou zijn molshopen in vergelijking met de bergen waar ik vandaag ben geweest. We zijn met de auto tot ongeveer 1900 meter gegaan en vanaf daar in de sneeuw naar boven. Echt mooi om te zien. Om je heen zie je groen, bruin en veel zon. Het zonnetje wil wel en dan die frisse lucht. Je begrijpt wel dat ik nu best een rood koppie heb. Dus voor vandaag laat ik het erbij. Heb nog een mooie tijd en maak er een mooie jaarwisseling van. Alvast de beste wensen en tot snel

    Hasta luego guapa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eyelien

Hoi! Ik ben Eyelien en dit is mijn reisverslagprofiel. Helaas na mijn afstudeertrip op Aruba geen verslagen meer bijgehouden... Ik ga mijn leven beteren ;-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 82555

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 22 September 2012

Rondreis IJsland 2012

20 Mei 2012 - 29 Mei 2012

Cyprus 2012

02 Maart 2012 - 11 Maart 2012

Wintersport Bellwald 2012

02 Januari 2011 - 13 Januari 2011

Trainingskamp Lanzarote 2011

19 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Trainen en etappekoers in Nieuw Zeeland 2010

16 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

OS Beijing 2008

27 September 2007 - 15 Februari 2008

Afstudeerstage op Aruba 2007/2008

17 Maart 2007 - 29 Maart 2007

Pakistan 2007

22 Februari 2004 - 02 Maart 2004

Wielerkoers in Sri Lanka 2004

Landen bezocht: