Week 13 Kerst & vertrekkende huisgenoten - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu Week 13 Kerst & vertrekkende huisgenoten - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu

Week 13 Kerst & vertrekkende huisgenoten

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eyelien

31 December 2007 | Aruba, Oranjestad

Lieve iedereen!
Hier alweer het berichtje van mijn 13e week! De vaart zit er nu goed in hier hoor.:-)
Hebben jullie lekkere koude kerstdagen gehad daar in NL? Hier hadden we gelukkig 2 prachtige zonnige dagen! Nadat we best veel regen hadden gehad vorige week was het dus prachtig weer. Ik heb hier dus een witte kerst op het strand gehad, lekker gezond en gezwommen, heel apart moet ik zeggen.
De maandag voor kerst had ik kerst boodschappen gedaan. Nou niet normaal hoe druk het was in de winkels. Er waren compleet files richting de supermarkten en er was geen parkeerplekje meer vrij. Echt een gekkenhuis. Gelukkig was ik op de fiets gegaan, dus slalomde ik overal lekker tussendoor. Mijn fiets kon ik pal voor de deur ‘parkeren’ dus geen gestress voor mij;-) Vandaag hebben we afscheid genomen van Harko. Harko is de eerste van ons huis die weer naar huis vertrekt. Op 1e kerstdag hebben we ’s avonds met z’n allen een 4 ganger diner in elkaar geflanst! We hadden onderling groepjes gemaakt. Janine & ik deden het voorgerecht met carpaccio met gebakken pijnboompitten, kappertjes met sla en geraspte parmezaanse kaas geserveerd met een mediterraans stokbroodje besmeerd met pesto. Toen volgde een tomatensoep zelf gemaakt met verse tomaten en basilicum van Jeroen & Marcel. Daarna het hoofdgerecht van Sander, Almar & Marinka met gebakken varkenshaas gevuld met brie geserveerd met aardappelpuree koekjes met kruiden en een salade van sla, blokjes ham, ananas en pijnboompitten. Last but not least hadden we het toetje van Gerben & Tineke, ijs met verse vruchten (ananas,meloen & mango) met slagroom! Nou het was echt allemaal verrukkelijk! We hebben ons zelf allemaal erg overtroffen en het was zoveel!!..Echt heerlijk gegeten en er ook lekker lang over gedaan onder het genot van een roseétje. Oohw we waren begonnen met een toost met een fles champagne, dus even flink geschud en getoost op de afgelopen periode op Aruba met ons allen! Proberen uit te buiken en rond 12 uur zijn we naar wederom Havana geweest waar een Christmas Fullmoon Party was. Maar er was helemaal geen kerstsfeer / muziek. Het was een gewone Full Moon Party…beetje jammer dus..Redelijk op tijd huiswaarts gekeerd.
Op tweede kerstdag eerst even lekker uitgeslapen en daarna lekker verder geslapen / gezond op het strand. Apart hoor..met kerst in de bikini op het strand..ook nog maar even gezellig met het thuisfront gebeld. ’ s Avonds zijn we rond 18.30 uur met z’n allen uiteten gegaan bij Que Pasa, een Nederlands restaurant downtown Oranjestad in de Wilhelminastraat;-) Dit was een leuk restaurant en wederom super lekker eten. Ik heb dit keer een uiensoep als voorafje gehad en daarna een grouper filet (witte vis) met een gegratineerd laagje van amandelen in een sausje geserveerd met een heerlijke salade. Als toetje heb ik tiramisu gehad. ( Ja Erika..het was weer eens tijd voor een tiramisu..hij was ook hier super lekker!) Nou toen zat ik wel weer goed vol..ik moet de komende dagen weer flink trainen in de sportschool maar goed..het is maar eenmaal kerst in het jaar he~! Hierna op de Caya nog wat gedronken en afscheid genomen van Almar & Gerben en hun aanhang.
Ik ging namelijk gewoon aan het werk donderdag en dan zou ik hun ’s ochtends niet meer treffen. Dat waren er donderdagavond dus weer 2 minder op de Caya. Vrijdag ben ik ook naar het werk gegaan. Deze 2 dagen waren onwijs rustig natuurlijk dus geen last van mede kantoor genoten. Wel even lekker bezig geweest met het uittypen van gegevens.
Vrijdag tussen de middag naar huis geweest om de was even te doen en afscheid genomen van Sander dit maal want die ging om half 3 richting vliegveld. Nou toen was het vrijdagavond heel rustig op de Caya…binnen een week gehalveerd van 8(+2 de laatste 2 weken) naar 4. Marcel, Jeroen, Janine & ik zijn er nu nog. Ach het is ook wel weer relaxed met zo weinig mensen om je heen.
Zaterdag ben ik terug verhuisd naar mijn eenpersoonskamer waar ik aldoor al in sliep. Het was heel gezellig met Janine de afgelopen 2,5 week in onze riante 2 kamer appartement maar het is toch wel heel fijn om lekker je eigen plekje te hebben. Dus alles wederom verhuisd en nu ben ik weer lekker geïnstalleerd in mijn ‘eigen’ huisje! Ik zit nog regelmatig even bij Janine op de bank te kletsen, das wel zo gezellig. Nog naar de sportschool geweest & boodschappen gedaan. ’s Avonds ben ik met Hans, Rita & Emily-Ann naar een heel groot vuurwerk van Morales wezen kijken wat werd afgestoken op Westpunt bij de California Lighthouse. We stonden op een heuvel langs de weg zoals zo veel mede Arubanen. Wat een drukte daar zeg! Iedereen is daar dan met de auto..zo grappig. Morales is een rijke Venezuelaan die getrouwd is met een Arubaanse. Hij heeft hier een groot bedrijf en heeft als traditie om altijd vuurwerk at te steken op 29 december. Dit jaar was het voor het eerst bij de vuurtoren. Nou mooi vuurwerk was het zeker. Dik 20 minuten lang de ene vuurpijl na de andere in alle kleuren van de regenboog..echt geweldig! Ik heb het echt nog nooit zo mooi gezien. Toen vertelde Hans mij dat er hier per jaar voor 15 miljoen $ aan vuurwerk de lucht in wordt geschoten…Het begon op z’n Arubaans, wel een uur! Later dan gepland maar het was het wachten dan ook wel waard.
Zondagochtend ben ik gaan fietsen met Marcel & Jeroen. Na wat opstart problemen, een dikke regenbui en elkaar mis gefietst te hebben omdat de jongens fietsen hadden gehuurd bij Palm Beach, hebben we elkaar toch gevonden ter hoogte van de high rise hotels en zijn we vanaf daar richting de California Lighthouse gefietst. Hier stonden alle houten vlonders nog met de pvc buizen waar al het vuurwerk van de vorige avond in had gezeten…Vanaf hier zijn we off road langs de kust gefietst richting de goudmijn ruïne. Dit was een leuke, afwisselend route op & af door het zand en stenen met de zee op de achtergrond te bulderen. Op een gegeven moment fietsten we langs allemaal stapeltjes stenen. Deze worden dan opgestapeld door de locals en hierbij doen ze dan een wens. Er zaten heel bijzondere exemplaren bij, zie maar op de foto’s. Het is sowieso een heel apart gezicht om al die stapeltjes te zien liggen in het landschap. Het was echt genieten onderweg van de mooie ruige natuur!:-) Dan is Aruba echt héél mooi. Bij de goudmijn ruïne konden we weer op de verharde weg nadat we hier nog even een fotootje hebben gemaakt. Via hier zijn we terug gefietst naar huis over deze weg nadat we nog een pit stop hadden gemaakt bij een supermarktje voor een lekkere koude cola! We zijn toch dik 3 uur onderweg geweest. Ik vond het erg leuk dat ze een keer de uitdaging aan zijn gegaan om met mij te gaan fietsen! Ze deden hun best en het was gezellig onderweg! Gelukkig was het niet super zonnig want dan was het veel te warm geworden, we hadden nu af en toe een buitje onderweg wat best lekker verkoelend was! We hadden het eerste stuk langs de kust tegen de wind zodat we terugreis lekker voor de wind naar huis hadden. Thuis heerlijk schoon gedoucht en een beauty middag gedaan met een masker, epileer werkzaamheden etc. Lekker relax! ’s Avonds vanaf hier op straat nog gekeken naar het vuurwerk van de supermarkt Lion & Sons, jah alweer vuurwerk…ongelooflijk. Het knalt hier vanaf 2e kerstdag zeer goed…iedereen steekt al van alles af, knallers, pijlen het maakt niet uit! En het is nog steeds geen 1 januari..ik ben benieuwd wat er dan gebeurt op Aruba. ’s Avonds lekker op tijd naar bed gegaan..moe van alles…en vandaag de 31e toch even een half dagje aan het werk!
Nou vanaf hier wil ik jullie allemaal alvast een heel gezond, gelukkig, vrolijk, liefdevol, sportief, top & spetterend 2008 wensen. Ik zal om 19 uur deze tijd even aan jullie denken want dan is het bij jullie al 2008 en dan moet ik hier nog 5 uurtjes wachten totdat het zo ver is! Over mijn Oud & Nieuw belevenissen en mijn weekend Bonaire (4 t/m 6 januari) in mijn volgende blog meer!
Bedankt voor alle leuke reacties, ik vind dat nog steeds leuk om te lezen hoor!
Tot snel!

Liefs Eyelien

  • 31 December 2007 - 14:12

    Helma:

    Bikkel: aan het werk op oudjaarsdag. Bij mij op het lab is helemaal niemand vandaag: ongezellig, maar wel goed voor de productiviteit! Fijne jaarwisseling en bedankt voor je e-card!

  • 04 Januari 2008 - 14:10

    Collega:

    Hi meid! Veelplz op Bonaire! Maak er wat leuks van! Liefs Paulien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eyelien

Hoi! Ik ben Eyelien en dit is mijn reisverslagprofiel. Helaas na mijn afstudeertrip op Aruba geen verslagen meer bijgehouden... Ik ga mijn leven beteren ;-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 82610

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 22 September 2012

Rondreis IJsland 2012

20 Mei 2012 - 29 Mei 2012

Cyprus 2012

02 Maart 2012 - 11 Maart 2012

Wintersport Bellwald 2012

02 Januari 2011 - 13 Januari 2011

Trainingskamp Lanzarote 2011

19 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Trainen en etappekoers in Nieuw Zeeland 2010

16 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

OS Beijing 2008

27 September 2007 - 15 Februari 2008

Afstudeerstage op Aruba 2007/2008

17 Maart 2007 - 29 Maart 2007

Pakistan 2007

22 Februari 2004 - 02 Maart 2004

Wielerkoers in Sri Lanka 2004

Landen bezocht: