Week 2 : Stageopdracht duidelijk! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu Week 2 : Stageopdracht duidelijk! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu

Week 2 : Stageopdracht duidelijk!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eyelien

15 Oktober 2007 | Aruba, Oranjestad

Bon dia!
Hoe is het daar in Nederland? Is de herfst al gearriveerd? Hier is het heel wisselend op dit moment. Oktober is op de helft en dat betekent af en toe snikheet zonder een zuchtje wind en dan gewoon een dikke plensbui of een halve dag flinke regen. Officieel is het regenseizoen begonnen op Aruba maar het schijnt wel mee te vallen met de hoeveelheid regen, alleen dat het afgelopen weekend nu net moest regenen (vrijdagmiddag & zaterdagmiddag) in ons vrije weekend, vond ik nu niet zo heel geslaagd maar goed…

Afgelopen week is weer voorbij gevlogen, ik ben hier nu al weer dik 2 weken.
Nadat ik dinsdags heb overlegd met Joke van der Kruk (mijn Nederlandse stagebegeleidster) heb ik besloten om zelf een opdracht te bedenken en dat voor te stellen aan Gino. Ik heb dit met hem besproken en hij was erg enthousiast. Ik ga me bezig houden met een onderzoek over de voedingsgewoonten van kinderen in de leeftijd van 1 t/m 4 jaar in de crèches op Aruba.
Dit in de trend van het overgewicht / obesitas probleem wat hier al vroeg zichtbaar is bij kinderen. Er is nog geen onderzoek gedaan naar deze leeftijdcategorie kinderen. Er is namelijk al wel onderzoek gedaan in de leeftijd van 6 t/m 11 jaar en bij volwassenen. Dus dit is een kans voor mij om deze groep kinderen onder de loep te brengen. Ik heb hiervoor een concept plan van aanpak geschreven en deze opgestuurd naar Joke. Verder ben ik plannen aan het bedenken hoe ik dat het beste kan aanpakken. Ik zal langs de crèches gaan en voedingslijsten meenemen zodat ik kan gaan turven hoe en wat kinderen eten. Nemen ze hun eten mee naar de crèche of krijgen ze het eten op de crèche. Hoe worden deze maaltijden bereid? Tevens wil ik de kinderen gaan meten : o.a. lengte en gewicht en vergelijken met de normen. Nou genoeg te doen zou ik zeggen.
Door contact op te nemen met het Fundación Muchanan kom ik in het bezit van alle adressen van de bestaande crèches. Ik zal ze onmogelijk allemaal bij langs kunnen jammer genoeg, omdat dit er gewoon weg te veel zijn( meer dan 50). Maar ik wil toch minimaal de helft bij langs gaan om toch een goed beeld te krijgen en een representatief onderzoek. Wordt vervolgd!

Lekker gewerkt deze week dus..Ik ben al te wennen aan het feit dat de wekker elke dag om kwart voor 7 gaat en ik dan om 8 uur braaf op kantoor zit! Behalve donderdagochtend was dit wel moeilijk, Janine & ik waren woensdagavond even naar de Paddock geweest naar het Nederlandse uurtje, hier waren ook de luitjes van Paradijs en natuurlijk een hoop andere Nederlanders! Even gezellig gedanst & gekletst. Maar ik vernam het dus donderdag wel, dat ik aardig moe was…

Vrijdagmiddag waren Paulien en ik vrij en toen zijn we even naar de High Rise Hotels geweest. Dat is heel vaag op dit eiland , de tweedeling want je raad het al je hebt ook een plek met Low Rise Hotels..tsja typisch Amerikaans ofzo om het verschil tussen rijk en middle class te benadrukken. Je hebt hier heel leuke winkeltjes o.a. een Hunkemöller! Grappig he! Dus als ik nog een tekort aan ondergoed of bikini krijg kan ik die daar mooi scoren. We hebben hier wat rond gelopen. Die hotels daar zijn echt huge overigens, typisch Amerikaans met torentjes en andere poespas.
Inmiddels pakten de donkere wolken zich boven Aruba samen en ja hoor bij terugkomst begon het flink re regenen. Dit is op zich niet zo heel erg, maar de straten komen in veel gevallen helemaal blank te staan omdat de afwatering hier bar slecht is. Je kan dan niet meer over straat lopen omdat je dan helemaal nat wordt gespletst door de auto’s die er rijden.

Zaterdagochtend om half 8 met Sander en Afke (zijn vriendin, die is nu twee weekjes bij Sander op bezoek) hardgelopen. Het was nog lekker rustig langs de weg. Zij hadden een leuk rondje al eerder gelopen en dat liepen we nu weer. Het was wel heerlijk maar flink zweten hoor maar een goed begin van de dag. ’s Middags begon het weer te regenen dus lekker wat gelezen enzo op mijn kamer
’s Avonds zijn we met de hele groep uit eten geweest naar Iguana Joe's Caribbean Bar & Grill alvast voor Jeroen zijn verjaardag, die wordt zondag 24 jaar. Dit is een heel populair en goed restaurant downtown Oranjestad. Ik heb er dan ook heerlijk gegeten. Ik had een soort Mexicaans eten: Fajitas, een sissend pannetje met groenten&kip die ik dan at met tortilla wraps, salade en guacamole saus.

Hierna gingen we thuis Jeroen zijn verjaardag uitzitten. Paradijs was ook van de partij dus het werd een gezellige boel! Leuk de boel een beetje versierd en gezellig gekletst & gedronken. Nog een paar toffe plaatjes geschoten, door Harko, de huisfotograaf! Janine & ik hebben hem daar voor bedankt! Check de foto’s. Hierna zijn we nog de stad in geweest tot in de kleine uurtjes voor sommigen….

Zondagochtend heb ik in alle rust even kunnen skypen!! Super relaxed! Hierna hebben we de kwarktaart die Janine en ik gisteravond hadden gemaakt mooi gepimpt met 24 kaarsjes voor Jeroen. En hierna lekker stukje taart gegeten. Toen zijn we beetje aan het puin ruimen geweest en later op de middag zijn Harko, Sander, Afke& ik naar de Hooiberg gereden om deze te voet op te gaan. 500 treden op en er weer af… Nou ik voel mijn kuiten nu wel hoor. Het was wel een super mooi uitzicht zowel halverwege als bovenop. Natuurlijk dan ook de nodige mooie plaatjes geschoten. Je hebt uitzicht over het hele eiland, dan zie je dan ook goed dat Aruba helemaal niet zo groot is maar dus wel aardig vol gebouwd staat :-S Maar goed… Erg leuk om even gezien te hebben. Hierna zijn we nog ff naar Eagle Beach gereden waar ik lekker rustig de zon heb zien onder gaan in de zee.. Dat is het Aruba leven dan op& top!

Op dit moment is het alweer maandag, de werkweek is alweer een tijdje begonnen. Het is weer prachtig zonnig weer met mooie witte wolkjes aan de hemel met de stevige Noord Oost passaat wind er lekker bij om het een beetje uit te kunnen houden en het is 32 graden!
De fotootjes zijn weer bij elkaar geraapt van mijn huisgenootjes etc. maar ik ben er wel blij mee zodat ik jullie toch kan laten zien wat hier allemaal gebeurt!

Bedankt voor alle super leuke reacties op mijn waarbenjij.nu, hyves etc. Dat vind ik echt fijn om te lezen hoor. Want natuurlijk mis ik jullie wel allemaal!

Ayo!!
Dikke knuffel van mij.

  • 16 Oktober 2007 - 06:15

    Helma:

    He Eyelien. Je wordt al aardig bruin! Verder zien je huisgenoten er aardig uit, lijkt me gezellig daar. Succes met je onderzoek deze week!

  • 16 Oktober 2007 - 06:17

    Marit:

    He Pino,

    Ik zie dat je het erg naar je zin hebt. Mooi! Ik hoop dat je opdracht ook goed zal gaan. Wel goed bedacht dat je iets uit gaat zoeken wat nog niet eerder gedaan is. Kun je mooi als Pino, dat kennen de kinderen daar ook vast wel. Of is er daar geen sesamstraat? Ga je ook nog aangeven dat het belangrijk is om te bewegen en geef je daar dan ook tips over? Ik zie dat jij wel lekker bezig bent. Hier in Nederland zitten w ook niet stil want we hebben nog steeds mooie weekenden zoals je mischien wel al hebt gehoord. Ongeveer de helft van jouw 34 graden maar toch. We klagen niet.

    Het weekje Stuttgart met Helma was super en nu hebben we er ook nog leuke contacten aan over gehouden. De mail wordt weer veel gebruikt. Maar nu vond ik dat jij ook maar even wat moest horen.

    Ik zal je op de hoogte houden en blijf vooral doorgaan met stukjes schrijven want het is erg leuk om te lezen. Ik heb nog geen micro bij de laptop maar zal die zo snel mogelijk gaan halen, kunnen we ff life bijkletsen.

    Groetjes kampie, ik moet nu echt aan het werk!

  • 16 Oktober 2007 - 09:06

    Renate:

    He Pino,
    Leuk om te lezen hoe het je vergaat op Aruba! Leuk onderzoek trouwens. Ik denk dat het niet verkeerd is, om met die leeftijdscategorie te beginnen. Ben benieuwd wat je allemaal tegen gaat komen.
    Oh ja, nog bedankt voor je sms! Was inderdaad nog net op tijd, 23.50uur. Maar wel top, dat je mijn verjaardag niet vergeten was.
    Nou, veel succes met je opdracht en veel plezier.

    Groet,
    Renate

  • 16 Oktober 2007 - 10:24

    Iris Barth:

    Hoi Eyelien!

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. De opdracht die je doet lijkt me ook erg interessant. Leuke foto's!!
    Doe je de groetjes aan Janine (Abee)?
    Daar heb ik bij in de klas gezeten op de middelbare school. Ik zag haar op de foto's staan :-) Succes met je onderzoek!

    Groetjes,

    Iris

  • 16 Oktober 2007 - 10:26

    Ettje:

    Heey Eyelien,

    Echt leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Lijkt me best een moeilijke combi: werk en vakantie :S. Of valt dat mee?
    Je opdracht klinkt heel interessant. Joke is ook onze begeleider en die had al eens aan ons verteld dat je eerst geen opdracht had. Wel mooi dat je zelf nu een opdracht hebt kunnen formuleren.
    Spreekt iedereen goed Nederlands op Aruba? Of is er ook nog een andere taal?

    Groetjes, Ettje

  • 16 Oktober 2007 - 13:12

    Daniëlle:

    Hey Pino,
    Wat een leuke foto's weer, lijkt erg mooi daar!
    Ennuh, natuurlijk leest Dikkie Dik al jouw verhaaltjes... Anders kan ze toch niet slapen :)

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eyelien

Hoi! Ik ben Eyelien en dit is mijn reisverslagprofiel. Helaas na mijn afstudeertrip op Aruba geen verslagen meer bijgehouden... Ik ga mijn leven beteren ;-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 82551

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 22 September 2012

Rondreis IJsland 2012

20 Mei 2012 - 29 Mei 2012

Cyprus 2012

02 Maart 2012 - 11 Maart 2012

Wintersport Bellwald 2012

02 Januari 2011 - 13 Januari 2011

Trainingskamp Lanzarote 2011

19 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Trainen en etappekoers in Nieuw Zeeland 2010

16 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

OS Beijing 2008

27 September 2007 - 15 Februari 2008

Afstudeerstage op Aruba 2007/2008

17 Maart 2007 - 29 Maart 2007

Pakistan 2007

22 Februari 2004 - 02 Maart 2004

Wielerkoers in Sri Lanka 2004

Landen bezocht: