Week 7 Zoveel gedaan & beleefd... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu Week 7 Zoveel gedaan & beleefd... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu

Week 7 Zoveel gedaan & beleefd...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eyelien

19 November 2007 | Aruba, Oranjestad

Hoi piepeloi lieve iedereen!
Hier is dan eindelijk het berichtje van week 7. Een beetje later dan normaal maar dat komt omdat ik op dit moment erg beperkt met mijn computer gebruik ben :-( Aangezien mijn laptop nog steeds niet bij mij gearriveerd is ookal schijnt hij sinds afgelopen woensdag 12 uur toch al op Aruba te zijn! Lang leve onze georganiseerde en zeer punctuele Arubanen! NOT! Ik heb een onwijs drukke week achter de rug, veel beleefd en gedaan! Op het werk ben ik weer flink bezig geweest met de interviews zowel telefonisch als bezoekjes. Het schiet al lekker op alleen soms duurt het wel even voordat je een kinderdagverblijf aan de telefoon krijgt en dan een vervolgafspraak hebt gefixt maar ik ben een volhoudertje hoor;-)Verder hebben Janine & ik op de valreep toch nog een appartement gevonden om in te slapen op Curacao aankomend weekend! We zitten dan aan de Jan Thiel baai, super relaxed! Kijk maar even op: www.chogogo.com Dat gaat helemaal goed komen daar!
Op dinsdag ben ik in mijn pauze naar het Museo Historico Arubano geweest in Fort Zoutman. Fort zoutman is het oudste gebouw op Aruba. Het bescheiden verdedigingswerk is in 1796 gebouwd om de haven aan de Paardenbaai te beschermen tegen invallen. Het is vernoemd naar een Nederlandse schout-bij-nacht die echter nooit op Aruba is geweest. Johan Arnold Zoutman versloeg op spectaculaire wijze een engels konvooi in de Noordzee tijdens een van de vele Engelse oorlogen in die tijd. Dit heeft voldoende indruk gemaakt om het fort naar hem te vernoemen. De toren diende destijds als vuurtoren. Er werd een petroleumlamp aangestoken om de schepen op zee te waarschuwen. Dat gebeurde voor het eerst op de verjaardag van Koning Willem III en om die reden kreeg de toren de naam Willem III-toren. De vuurtoren heeft nog tot 1963 dienst gedaan. Tussen 1974 en 1983 is het gehele fortcomplex volledig gerestaureerd. Sinds 1984 herbergt Fort Zoutman het Arubaans Historisch Museum. Dit bescheiden museum is gehuisvest op het binnenterrein van het fort. In de expositiezalen zie je onder andere overblijfselen van de Caiquetio indianen, meubels, gebruiksvoorwerpen, muziekinstrumenten,kledingsstukken, oude landkaarten en foto's bezichtigen.Ook wordt er aandacht besteed aan de aloe- industrie en de winning en verwerking van gouderts in vroegere tijden. Het is wel leuk en interessant om te zien. Het is heel leuk klein opgezet maar zeker bezienswaardig! 's Avonds zijn we met een paar van het huis naar de bios geweest. Ik ben er met Jeroen & Marcel naar toe gelopen omdat er een auto niet was. (Almar was er mee naar z'n ouders) Maar het is ook goed te doen om met het lekker briesje een stukkie te wandelen want het is toch hartstikke dichtbij in principe. We zijn naar The Kingdom geweest. Een heftige maar realistsche film hoor!! Poeh! Het ging er goed aan toe..
Woensdags ben ik in de pauze een taartje wezen eten bij de jarige Christine. Ze is (nog maar!) 21 geworden en had lekker een dagje vrij op haar verjaardag! Aangezien ik toch een afspraak had gemaakt met een kinderdagverblijf achter in hun wijk ben ik ff langs gegaan voor een gezellig bezoekje. 's Avonds gingen we @ de Caya bbq-en met als gasten de ouders van Almar. Hun vakantietijd zit er bijna al weer op! Het was gezellig, super relaxed en lekker gegeten!
Donderdag ben ik in mijn pauze naar de kapper ; Knipoog, geweest. Dit was broodnodig aangezien ik flink wat dode punten had door de zon en de zee hier. Ik heb een leuke, hippe, nieuwe coupe laten knippen. Van achteren een flink stuk korter en van voren nog wel lange lokken. Erg leuk volgens de meeste hier! Na mijn werk ben ik bij de sportschool; Santosa geweest. Ik had bij de kapper namelijk met iemand gesproken die daar werkte en mij daar over verteld had. Je kunt hier groepslessen als spinning, body pump, bbb, zumba (aerobic-salsa) doen etc. Super leuk en het zag er goed uit. Nederlandse mensen zijn dit begonnen. Ik ben gelijk lid geworden voor de rest van de periode! Hartstikke leuk! Ik ben niet gelijk begonnen omdat ik vanuit mijn werk kwam dus dat werd hem niet.
Vrijdag ben ik met Gino (de baas) naar de Fundacion pas nos Muchanan geweest verderop in Oranjestad. Ik zou met hun gaan samenwerken voor mijn opdracht maar ze hadden het aldoor veels te druk (op hun manier...) Er werd ons dus 10 x excuus aangeboden en toen hebben we even over mijn onderzoek gepraat nadat ik voorgesteld was aan de werknemers daar. Ze zijn ook een stichting die opkomen voor de rechten van het kind. Ze hebben aandacht voor opvoeding, voeding en beweging van de kinderen op Aruba zowel op school als in de kinderdagverblijven. Ze zijn erg blij met mijn onderzoek en de resultaten zullen dan ook gedeeld worden met hun zodat zij samen met het Wit Gele Kruis actie kunnen ondernemen na mijn inventarisatie. Ze zijn hier zelf ook al wel mee bezig geweest. Het was wel leuk om met hun kennis te hebben gemaakt. Ik ga de resultaten van mijn onderzoek waarschijnlijk ook aan hun presenteren. Toen ik terug kwam op ons kantoor was de boel helemaal gepimpt met kerstversiering!!! Overal hingen lampjes en banners met Happy Christmas etc.. Ik keek er verbaasd van op...op 16 november! Maar het was te verwachten aangezien de meeste winkels ook al wat hebben hangen. Volgens onze baas wordt het straks alleen maar erger...Maar goed Kerst kan hier in ieder geval komen maar ik wil toch graag eerst nog even jarig worden!! :-)
Na het werk ben ik 's avonds naar de sportschool geweest voor het eerst. Ik heb een les bbb gedaan, allemaal leuke oefeningen en een les zumba, wat ook erg grappig was. Dat is echt een beetje salsa achtig aerobiccen. Ik vond het wel even lekker! s' avonds lekker chill gedaan.
Zaterdagochtend ben ik met Erik en zijn broer Henk (die is hier ook 2 weken op vakantie) naar de Price Market geweest. Dat is een soort Lukas Klamer van Aruba. Erik mocht namelijk het pasje hiervoor van zijn baas lenen. En dit kwam ons erg goed uit om inkopen te doen voor onze verjaardagsparty vanavond @Paradijs. Later kwam Christine ook nog met 2 nieuwe meiden: Hester en Hilde die vrijdag en zaterdag waren aangekomen. We hebben flink inkopen gedaan voor het feest. Bier & Bacardi het meest ;-) Ik ben meegegaan naar Paradijs en daarna ben ik nog met Mirjam en Hilde de stad in geweest om even te shoppen. Ik had een heel mooi nieuwe zwart jurkje gekocht. Een mooie nieuwe verjaardags outfit! Super leuk! Heb ik ook gelijk iets moois voor de feestdagen alvast!
Nadat we lekker geshopt en geslenterd hadden zij we daarna nog naar Eagle Beach geweest waar we een lekker duik hebben genomen en natuurlijk van de zon hebben genoten. 's Avonds was ik rond 21u door Harko naar Paradijs gebracht om de laatste voorbereidingen te treffen voor de Party. Vanaf een uurtje of half 11 kwam de rest. We hebben het erg leuk gehad! Alleen er waren ook andere mensen uitgenodigd maar die zijn niet gekomen..We waren nu alleen met de Caya & Paradijs! Maar goed het feest was er niet minder om. Super gezellig gehad!
Zondag eerst ff lekker uitgeslapen en wat opgeruimd daarna naar Eagle geweest voor een duikje toen waren we rond 16 u naar Oranjestad gegaan voor de intocht van Sinterklaas. Natuurlijk kwam ook deze beste man gewoon een uur te laat aankakken maar nadat we de tijd gedood hadden met een ijsje enzo toch wel ff genoten van het tafereel! Het was echt super druk op straat en het ging er nogal swingend aan toe. De marine van Aruba hielp er aan mee. Aangezien sommige mensen herkend werden! Zwarte piet Sjoukje bijvoorbeeld. Check de foto's Na een chille zondagavond is de maandag nu inmiddels ook al bijna weer voorbij!! Time flies when you're having fun he! Er staat me weer een leuke week te wachten, woensdag ben ik jarig en vrijdag ga ik een weekend naar Curacao met Janine!
Jullie kunnen mij gewoon smsen / bellen vanuit Nederland hoor op mijn Arubaanse nummer. Mijn nummer nog een keertje +297 743 50 63. Als je echt wilt bellen moet je even via www.goedkoopbellen gaan. Scheelt enorm. Ik hoop dat ik deze week toch echt weer over een eigen laptop bezit!! Dan kan er ook weer eens geskypet worden!
OOhja lieve Mini, super thanx voor je vet coole kadootje zo super netjes op tijd voor mijn verjaardag!! echt heel leuk!Daar kan ik goed op slapen! :-) I'm so heppie ;-)
Nou ik ga er maar even weer een eind aan maken. Ik heb toch nog een paar foto's kunnen 'stelen' van mijn huisgenoten dus doe ik die er even bij.
Heel veel liefs
Eyelien

  • 19 November 2007 - 20:53

    Daniëlle:

    Heb 't weer gelezen hoor!
    Tot woensdag, dan bellen we ff voor je birthday :D:D

    Dikke X, Daan

  • 20 November 2007 - 09:04

    Mriekjeuh:

    Hey meid, ALvast gefeliciteerd met juh verjaardag;) want morgen ga ik dat natuurlijk zeker vergeten!!! Leuk om zo op de hoogte te blijven, heb al geld bijelkaar voor n tripje naar jou:O. nu alleen nog vrij krijgen:P... maar das momenteel heel lastig.. dus daar hou ik je van op de hoogte!!!!!!

    FIjne dag morguh!!!

    kus uit t ijskoude friesland!!!

  • 20 November 2007 - 13:19

    Marloes:

    hey eyelien!!

    ken je me nog (cios) kom je af en toe tegen op school...
    Maar je zit nu lekker op aruba? heerlijk man meisje uit mijn klas zit volgens mij ook net bij jullie (hester v/d fysio)..
    Maar hoe bevalt het jou?

    xx marloes

  • 20 November 2007 - 14:29

    Marijke En Fokko:

    eerst gefeliciteert met je verjaardag , het is lijkt mij toch een vreemd gevoel om zover weg van huis te zijn.
    wij genieten van je berichten en de foto's . ik druk de berichten af dan kan fokko in zijn luie stoel alles lezen.
    een fijne dag en veel plezier op dat andere eiland.

  • 20 November 2007 - 20:56

    Erika:

    Hee Pino,

    Wat grappig dat Paulien ook bij jou in de buurt is!!

    Greetz en hele fijne verjaardag!
    En tis altijd leuk om je verhalen te lezen!!

  • 21 November 2007 - 06:47

    Jenny:

    Heppie Birthday!!! ;)

  • 21 November 2007 - 08:56

    Matteke:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!!

    Groetjes Mat

  • 23 November 2007 - 10:36

    Chantal:

    Hey Eyelien!
    Was je verjaardag helemaal vergeten, maar alsnog van harte! Is wel vreemd zeker om je verjaardag niet thuis te vieren. Succes verder!

    X Chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eyelien

Hoi! Ik ben Eyelien en dit is mijn reisverslagprofiel. Helaas na mijn afstudeertrip op Aruba geen verslagen meer bijgehouden... Ik ga mijn leven beteren ;-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 82610

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 22 September 2012

Rondreis IJsland 2012

20 Mei 2012 - 29 Mei 2012

Cyprus 2012

02 Maart 2012 - 11 Maart 2012

Wintersport Bellwald 2012

02 Januari 2011 - 13 Januari 2011

Trainingskamp Lanzarote 2011

19 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Trainen en etappekoers in Nieuw Zeeland 2010

16 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

OS Beijing 2008

27 September 2007 - 15 Februari 2008

Afstudeerstage op Aruba 2007/2008

17 Maart 2007 - 29 Maart 2007

Pakistan 2007

22 Februari 2004 - 02 Maart 2004

Wielerkoers in Sri Lanka 2004

Landen bezocht: