Alweer een week on the road! (dag 7) - Reisverslag uit Kirkjubæjarklaustur, IJsland van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu Alweer een week on the road! (dag 7) - Reisverslag uit Kirkjubæjarklaustur, IJsland van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu

Alweer een week on the road! (dag 7)

Blijf op de hoogte en volg Eyelien

08 September 2012 | IJsland, Kirkjubæjarklaustur

Helloo!
We hadden lekker geslapen in ons houten blokhutje vannacht, lekker met het raam open ook al  is het hier best fris 's avonds / 'snachts. Het is rond de 3 graden wat aanvoelt als -1 zelfs! De zon scheen weer volop en de lucht was strak blauw met hier en daar een mooie schapenwolk. Na een lekker ontbijt met vers gebakken brood zijn we weer teruggereden naar het Vatnajokulsjodgardur national park met startpunt Skatafell waar we dit keer een wandeling gingen maken door de natuur op het hoogland plateau. Vanaf het bezoekerscentrum gingen we een wandeling maken van 5,3 km naar vervolgens Svartifoss- Sjonarsker-Sel-Lambhagi en weer terug naar het bezoekerscentrum. Het was een wandeling met op en af en onverharde paden met soms stenen en rotsen. Het eerste punt wat we tegenkwamen was Svartifoss, Foss betekent in het IJslands waterval dus inderdaad dit was een immens mooie waterval omringd door zeshoekige granieten zuilen. Echt heel gaaf. Bij Sjonarsker waren we bij een mooi hoog uitkijkpunt waar je een heel mooi zicht had over het gehele landschap aan alle kanten. Daarna kwamen we wat lager weer in een mooi bosgebied. Een mooie trip door een afwisselend landschap onder het genot van een heerlijk weertje. Toen we weer terug kwamen hebben we buiten geluncht met onze ( kampeer) stoeltjes. Uit de wind in het zonnetje kon het allemaal net.. En we hebben die stoelen natuurlijk ook niet voor niets mee. Hierna nog het bezoekerscentrum bezocht en veel informatie gelezen over dit gebied. Aan het einde van de middag weer terug gereden naar ons 'huisje' en in ons dorp boodschapjes gedaan om te bbq-en. We hebben namelijk 4 van die instant bbq's meegenomen dus die moeten we dan ook eens een keer gebruiken hè;-) We konden in ons ienieminie dorpje alleen maar worsten vinden maar die waren prima. Een paprika en een bakje champignons erbij. Cup à soup als voorafje en yoghurt als toetje! Dat ging allemaal prima. Alleen moesten we wel echt binnen zitten eten hoor, want het koelt 's avonds echt enorm af dus is het dan echt koud. Maar we hadden een mooie budget maaltijd zo en we hadden natuurlijk weer dikke pret (-:  Rond 23.15u kwam de beheerster langs om te zeggen dat er vannacht een grote kans is om het Noorderlicht te zien, we lagen natuurlijk al in bed.  Maar ik heb het er toch maar opgewaagd. Ik had er namelijk net over gelezen en gisteren hoorde ik andere NL-ers erover. Ik had net vanavond een kanstabel gevonden op internet en die zei juist dat de afgelopen 3 dagen een grote kans was en het er ook is geweest, een gemiste kans dus, dacht ik....baalde ik eerlijk gezegd al wel van! Maar de beheerster zei dat het nooit te voorspellen is en omdat het vanavond erg helder is, er een grote kans is!  Trouwens deze nacht is het alweer een week geleden dat we op reis zijn gegaan.. De tijd gaat zo ongelooflijk snel...het is morgen immers alweer zaterdag. Al weer een week on tour ;- ) Ik werd om 01.15u wakker omdat ik de wekker om 01.30u had gezet, dat heb je dan altijd met zoiets..haha. Toen keek ik uit het raam maar zag ik wat bewolking hangen en toen dacht ik van nou dat gaat hem niet (meer) worden want het moet helemaal helder zijn..Ik moet ook toegeven dat ik weinig gemotiveerd was om de kou in te gaan....haha..maar goed ik ga het in de gaten houden en hopelijk lukt het nog om het Noorderlicht in een van deze dagen te spotten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eyelien

Hoi! Ik ben Eyelien en dit is mijn reisverslagprofiel. Helaas na mijn afstudeertrip op Aruba geen verslagen meer bijgehouden... Ik ga mijn leven beteren ;-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 82549

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 22 September 2012

Rondreis IJsland 2012

20 Mei 2012 - 29 Mei 2012

Cyprus 2012

02 Maart 2012 - 11 Maart 2012

Wintersport Bellwald 2012

02 Januari 2011 - 13 Januari 2011

Trainingskamp Lanzarote 2011

19 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Trainen en etappekoers in Nieuw Zeeland 2010

16 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

OS Beijing 2008

27 September 2007 - 15 Februari 2008

Afstudeerstage op Aruba 2007/2008

17 Maart 2007 - 29 Maart 2007

Pakistan 2007

22 Februari 2004 - 02 Maart 2004

Wielerkoers in Sri Lanka 2004

Landen bezocht: