Week 6 Lekker bezig geweest! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu Week 6 Lekker bezig geweest! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu

Week 6 Lekker bezig geweest!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eyelien

12 November 2007 | Aruba, Oranjestad

Hallo dushies!
Hier al weer het berichtje van de 6e week. Ik zit aankomende week alweer in mijn 7e week. (Gelukkig) gaat de tijd hier lekker snel!Daar hou ik wel van :-) Lekker het tempo erin houden waar de Arubanen juist niet zo van zijn...maar goed. Op het werk had ik deze week natuurlijk geen laptop tot mijn beschikking maar gelukkig kon ik af en toe op de vaste computer die in 'ons' kantoor staat. (Dat is dus het kantoor van de diabetesverpleegkundige en de dietiste samen, maar hier werken Paulien en ik altijd als zij niet aanwezig zijn). Aangezien ik toch druk was met het bellen en bezoeken van kinderdagverblijven is dat helemaal goed gekomen. Ik bezoek de leukste namen! Een voorproefje: Chuchubi kinderdagverblijf. Pitufo's peuterschool, Troll kinderopvang, Pocahontas speelschool en Pit ta Patter childcare center. Ze bedenken hier echt de mooiste namen in het Nederlands, Papiaments, Spaans en Engels. Alle kinderdagverblijven zijn particulier op Aruba dus er zit verschil in stand, zeg maar. Er vallen mij nu al echt bepaalde dingen op. Ik denk dat er heel leuke resultaten uit dit onderzoek gaan komen. Maar zoals ik jammer genoeg al had bedacht doen sommige kinderdagverblijven het helemaal zo slecht nog niet maar zijn het vooral de eigenwijze ouders die het allemaal beter weten ;-) Achja ik ga gewoon lekker door met mijn onderzoek en maak er iets moois van!
Afgelopen maandag waren er twee huisgenoten op de Caya jarig. Harko & Sander werden allebei 22 jaar. Wat een broekies nog maar he;-) Ik heb na het werk de traditionele kwarktaart in elkaar geflanst want Janine moest tot 22 uur 's avonds werken. Op dinsdag zijn we weer naar de film geweest met beide huizen. Het was wel flink haasten om om 19 uur bij de bios te zijn maar het was de film zeker waard: American Gangster. Wow super stoere film hoor. Dus als hij nog in Nederland verschijnt echt een aanrader. Het was een hele zit; 2 en een half uur maar hij was goed!
Afgelopen woensdag heb ik bij het reisbureau, in mijn pauze, een vliegticket naar Curacao geboekt! Ik ga van 23 t/m 25 november een weekend op vakantie :-) naar Curacao met mijn huisgenootje Janine. We gaan lekker in een hotel en op zaterdag gaan we met dolfijnen zwemmen in het Curacao Sea Aquarium bijde Dolphin Academy. Verder huren we een auto en gaan we dit eiland ontdekken! Heel veel zin in natuurlijk! Het is voor mijzelf een verjaardagskadootje omdat ik 21 november jarig ben.
Afgelopen donderdag hebben we lootjes getrokken voor Sinterklaas avond op 5 december. Het is in 1 keer gelukt om de lootjes goed te verdelen! Dus nu moet ik binnenkort op kadojacht en mijn dichtrepertoire aanspreken. Toch wel lastig aangezien heel Oranjestad al versierd is met kerstbomen & versieringen!
Vrijdag is op mijn werk mijn bloeddruk persoonlijk gemeten door Gino (de baas) omdat het de health check day was en dan wordt bij iedere werknemer de bloeddruk gemeten of je wel gezond bent! Nou ik had 130 / 80 dus zo gezond als een vis :-D Ik vond dit wel erg grappig, dat dit zo gebeurde.
's Avonds hadden we op de Caya het verjaardagsfeest van Harko. Paradijs was ook van de partij dus het werd een gezellig boel. Later op de avond zijn we nog naar karaoke bar geweest omdat Harko dat graag wou. We hebben hier heerlijk vals gezongen en ons lekker vermaakt. We begrepen niet waarom de kroeg wel nagenoeg leeg was na onze zangoptredens maar goed... Toen we in het diepst van de nacht terug liepen heeft Sander nog even verse witte bollen gekocht bij de bakker. Die de verse broodjes aan het inladen was voor transport. Toen liepen Sander, Almar en ik terug knagend aan een super verse witte bol! Jammie. Voor het postkantoor op de parkeerplaats kregen we toen nog een showtje van een gekke Arubaan die even een flinke spin met piepende remmen maakte van wel anderhale minuut met zijn patserbak. Echt niet meer normaal, wat een herrie; het gas vol open en maar rondjes maken. Achja dan denk je weer, dit is Aruba, hier kan en mag alles!! Want de politie was natuurlijk nergens te bekennen! Haha nou erg grappig. Na deze enerverende avond heerlijk in slaap gevallen veels te vroeg in de ochtend ;-)
Zateragochtend heb ik even rondje gefietst en 's middags ben ik met Janine, Sander, Marcel, Almar en zijn ouders naar Arashi Beach ( jah een nieuwe, in de verzameling stranden) wezen snorkelen. Dit is het meest noordelijke strand van Aruba waar het realtief lekker rustig is. Je hebt hier rotsen en koraal dichtbij het strand en je kunt hier dan ook heel leuk snorkelen.
Ik heb weer van allerlei afmetingen en kleuren vissen gezien. Binnenkort ga ik op snorkeltour over het eiland en dan ga ik ook echt foto's maken met een onderwatercamera om het jullie ook te laten zien! Verder natuurlijk wat op strand gerelaxed.
's Avonds zijn we met het huis uit eten geweest bij de High Rise Hotels voor Sander zijn verjaardag nog. We hadden een leuke tent op het oog maar daar was het veels te druk, dus zijn we naar een pizzeria gegaan waar ik een lekker pizza gegeten heb. Thuis aangekomen was Paradijs ook net gearriveerd om nog even Sander z'n verjaardag te vieren. Om 1 uur was iedereen uitgeblust en ben ik ook iets later heerlijk gaan slapen!
Zondag ben ik met Janine, Sander & Marcel met de auto naar het Parke Nacional Arikok gereden. We zijn het park helemaal overgestoken van west naar oost naar de kust. Hier hebben we gekeken bij Boca Prins. Dit is een grote inham in de noordoost kust met een spierwit zandstrand maar waar het verboden is om te zwemmen door de rotsen en de sterke golfslag. Het zag er wel heel machtig uit. Vlakbij liggen ook de Boca Prins Duinen. Dat zijn net als bij California Point, parelwitte duinen te midden van rotspartijen en een steenachtige ondergrond. Weer mooie plaatjes geschoten natuurlijk! Hierna zijn we doorgereden naar Fontein. Dit gebied dankt zijn naam aan de aanwezigheid van een zoetwaterbron. We hebben hier de grot bekeken die mooie druipsteenpilaren bezit. De grot was eerst heel open maar wordt hoe verder je erin komt hoe lager en warmer het werd. Het was echt bloedje heet erin, spaans benauwd! Op de wanden en de zoldering kon je een groot aantal indiaanse rotstekeningen zien, wel grappig die krabbeltjes! Verder zag je vleermuizen vladderen en was het diep in de grot lekker donker. Bij de ingang stonden nog 2 slangen in ieder een aparte aquarium. Een giftige ratelslang en een boa. De ratelslang komt echt voor op Aruba in het wild. En de boa hebben ze hier een keer voor de grap losgelaten en deze vermenigvuldigd zich zelf ook goed.. Nou lekker dan, hier ben ik echt niet blij mee hoor. Vreselijke beesten, ik vond ze echt eng om te zien! Brrr...
Hierna zijn we doorgereden naar de grotten van Guadirikiri. Je moest eerst een trap op om er in te komen. Het grottenstelsel bestaat uit twee ruime kamers, die door openingen in het dak worden verlicht en 1 kamer die pikke donker is. De hoogte varieert van 1 tot 7 meter. Dus we moesten ook ff flink bukken af en toe. Je hoorde de vleermuizen piepen, lekker spooky ;-) in de donkere grot. We hadden gelukkig twee zaklantaars gekregen om een beetje te zien waar we liepen. Het was wel leuk om even gezien te hebben. Hierna zijn we door gereden richting het zuiden en zoweer terug gereden naar het westen naar Oranjestad. De foto's volgen natuurlijk nog!
's middags lekker naar het Eagle Beach geweest geweest en weekend lekker realxed afgelsoten. Ik ben 's avonds na het eten nog even naar Christine & Erik geweest bij Paradijs om het een en ander te bespreken voor onze gezamenlijke B-dayparty volgende week zaterdag 17 november! Christine is namelijk dinsdag jarig, ik volgende week woensdag en Erik die donderdag erna! Dus hebben we besloten om een groot feest bij Paradijs te geven anders hebben we aldoor van die kleine feestjes..die helemaal niet zo gezellig zijn...Haha!
Nou ik heb weer eenflink verhaal getypt! Waarschijnlijk komt mijn andere laptop dinsdag aan, dat zou heel fijn zijn! Kan ik mezelf weer redden!
Ik verwacht natuurlijk wel post met mijn verjaardag op 21 november, dus mensen naar die brievenbus toe : Caya Petronia 34, Oranjestad op Aruba aangezien het gemiddeld 10 dagen duurt voordat de post hier aan komt!
Allemaal een heel fijne week gewenst en tot volgende week!
Natuurlijk wederom allemaal bedankt voor jullie leuke reacties, loving them! En miss U All!
Ayo!
Liefs Lientje uit het nog altijd lekkere warme Aruba! :-)

  • 12 November 2007 - 14:23

    Marieke:

    Leuk jouw verhaal!!! Morgen hopelijk ff skypen met Pino ;-)
    XX Mariek

  • 12 November 2007 - 14:45

    Ettje:

    Jow, wat een belevenissen allemaal! Erg leuk om te lezen. Geniet er van zolang het kan!
    X Ettje

  • 12 November 2007 - 20:13

    Paulien :

    EYELIEN wat weer mooie verhalen! Natuurlijk was ik al op de hoogte van dit alles, maar neemt niet weg dat het leuk is om nog een keer te lezen.
    Zaterdag maken we er een big party van! DOEI collegaatje. xx
    PS: Gino is weer vrolijk*

  • 12 November 2007 - 20:56

    Marielle:

    Hallo!

    Ik ga vanaf februari 7 maanden naar aruba, en nu ben ik flink aan het sparen. Maar nu vraag ik me af, hoeveel geld heb ik elke maand ongeveer nodig? hoeveel kost het dagelijkse levensonderhoud daar?

    Veel plezier nog!

    Groeten,

    Marielle

    Mariellexx@hotmail.com

  • 13 November 2007 - 07:39

    Sanne V Paassen:

    Jowww...wat vetjes daar! Leuk man;) Geniet ervan en veel succes met alles!
    Liefs Sanne

  • 18 November 2007 - 18:57

    Sigrid:

    Hey Eyelien,

    Klinkt erg goed!!!! Ik ben zeer jaloers op je.....heel veel plezier nog maar dat gaat volgens mij wel lukken.

    X Sigrid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eyelien

Hoi! Ik ben Eyelien en dit is mijn reisverslagprofiel. Helaas na mijn afstudeertrip op Aruba geen verslagen meer bijgehouden... Ik ga mijn leven beteren ;-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1348
Totaal aantal bezoekers 82553

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 22 September 2012

Rondreis IJsland 2012

20 Mei 2012 - 29 Mei 2012

Cyprus 2012

02 Maart 2012 - 11 Maart 2012

Wintersport Bellwald 2012

02 Januari 2011 - 13 Januari 2011

Trainingskamp Lanzarote 2011

19 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Trainen en etappekoers in Nieuw Zeeland 2010

16 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

OS Beijing 2008

27 September 2007 - 15 Februari 2008

Afstudeerstage op Aruba 2007/2008

17 Maart 2007 - 29 Maart 2007

Pakistan 2007

22 Februari 2004 - 02 Maart 2004

Wielerkoers in Sri Lanka 2004

Landen bezocht: