Eerste maand in the pocket! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu Eerste maand in the pocket! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu

Eerste maand in the pocket!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eyelien

29 Oktober 2007 | Aruba, Oranjestad

Bon tardi dushi tur hende!
Mijn eerst maand op Aruba zit er al weer op. Time flies when you’re having fun zeggen ze dan maar dat is in mijn geval ook echt zo! Gelukkig zegt iedereen dat hier, dus hoort dat erbij. Part of the life overseas!:-)
Maandag begon mijn vierde werkweek bij het Wit Gele Kruis. ’s Ochtends kletsen Paulien en ik vaak even bij over het weekend tussen het werk door. We hadden elkaar dit weekend helemaal niet gezien namelijk. Altijd gezellig. De maandag vliegt vaak voorbij omdat je dan altijd weer met frisse moed begint ;-) ’s Avonds is het elke maandag hardloop tijd met de jongens van mijn huis en Paradijs. Af en toe waagt Christine zich er ook aan. Altijd leuk met z’n allen beginnen en dan loopt iedereen in z’n eigen tempo verder.
Op dinsdagavond ben ik na het werk na de film geweest in de cinéma. Dat doen ze elke dinsdagavond in ons huis omdat het dan 2 voor de prijs van 1 is. Mij leek deze week de film ook leuk dus ben ik ook mee geweest. Ik heb helemaal dubbel gelegen om de film Death at a funeral! Na tijd hebben we nog een ijsje gescoord bij de hagendas ijssalon! Lekker!
Woensdagochtend werd ik wakker met een dikke onweersklap en keiharde regen! Wow.. Je hoort de regen heel hard kletteren op het platte dak van het huis en dat maakt echt een hels kabaal dus ik was in één keer goed wakker.. Ik heb om 7.45 uur maar even gewacht met naar mijn werk lopen omdat het nog zo hard regende. Om 8.15 uur ben ik gewapend met de SRAM poncho aan (bedankt Thijs!) de straat op gegaan. De hele straat stond blank en er stond een dikke file met auto’s voor de deur. Ik heb er ook maar even fotootjes van genomen want het is zo ongelofelijk eigenlijks hoe zo’n dikke puinhoop het op straat wordt met de regen. Het water stroomt hier namelijk nogal traag weg. Na een paar keer flink aan de kant gesprongen te zijn voor asociale auto’s die denken vol gas door de plassen heen te kunnen scheuren ben ik toch redelijk droog op mijn werk aangekomen. De rest van de dag was erg somber. Het regende regelmatig met onweer daarbij. In de gang van het Wit Gele Kruis stonden overal emmertjes om het water op te vangen waar het lekte. Het lijkt wel bij mij thuis, daar staan in mijn ‘voorkamer’ ook 5 emmertjes op een rij om het water op te vangen met de regen!Het is dus opvallend hoe iedereen uit z'n normale doen is met de regen;-)..Een heel suffe dag verder dus met vies weer! ’s Avonds nog wel lekker wezen rennen omdat het relatief koel was, in ieder geval lekker geen zon. Het is hier altijd warm ,ook al is het bewolkt of regent het. Dan is het nog rond de 28 graden.
Donderdag was het gelukkig wel weer droog! Verder wel de hele dag bewolking gehad. De regentijd is dan nu toch echt begonnen. Het weer is wisselvallig met regelmatig een bui.:-(
Op mijn werk ben ik deze week wel weer verder gekomen. Ik heb het onderzoek van de RIVM ontvangen met informatie over hun aanpak van het onderzoek wat in Nederland is gedaan onder een aantal kinderdagverblijven en buitenschoolse opvangen. Verder heb ik de adressen van alle kinderdagverblijven op Aruba gekregen. Ik schrok me compleet een hoedje..101 adressen..Tjemig zeg. Het is ook echt een warboel aan namen in het Papiaments, Nederlands, Spaans en Engels. Heel erg apart. Ik moet nu gaan bekijken hoeveel ik er ga bezoeken per stad. Verder nog wat geknutseld met mijn plan van aanpak. Het is toch wel lastig hoe ik het nu precies wil gaan aanpakken allemaal. Maar het gaat allemaal goed komen hoor, daar heb ik vertrouwen in!
Vrijdagmiddag was het dan weer weekend. Ik heb een blauwe pruik en blauwe nepwimpers voor het Halloween feest gescored! De party is in Havana Beach club en het is tevens full moon dus wordt het een gecombineerd feest. Verder boodschappen gedaan op de fiets en de was gedaan bij de wasserette.
Zaterdag lekker chill gedaan. Vers broodje bij de bakker gehaald, nog even de stad in geweest met het huis voor Halloween outfits. ’s Middags naar Eagle Beach geweest. Er waren heel hoge golven op het strand dus daar lekker in gerent en gesprongen. Er was ook allemaal zeewier aangespoeld. Het zal wel te maken met het onstuimige weer van de afgelopen dagen. Het was overigens wel bewolkt maar we hebben ons goed vermaakt op het strand!
’s Avonds na het eten met z’n allen verkleed en opgemaakt voor de big Halloween / full moon party.
We zagen er allemaal echt geweldig uit. We hadden er dan ook flink werk van gemaakt met z’n allen! Check de foto’s zou ik zeggen! :-)
Het feest was echt super. Het was super mooi vorm gegeven en je had 3 verschillende plekken met muziek. Je kon ook op het strand dansen. Binnen was de airco gelukkig aan. Het was onwijs druk en er waren erg veel mensen verkleed wat soms ook hilarisch was om te zien. Zien en gezien worden daar draaide het toch wel een beetje om! Top avondje!
Zondag ben ik weer gaan toeren op mijn ATB. Dat is het namelijk op dit moment echt, camera achter in het zakje en een nieuw stuk eiland ontdekken. Het was wederom een bewolkte dag wat ik echt heerlijk vond om te fietsen. Na een paar flinke intervals tussendoor gedaan te hebben om de honden van me af te schudden heb ik toch een leuke route gereden. Tering je schrikt je dan echt rot hoor, vervelende beesten!
Ik ben richting de Noordkust gereden en toen kwam ik de Aruba Ostrich Farm tegen. Een struisvogelfokkerij waar ik een rondleiding heb gehad over het terrein. Ze hebben zowel Afrikaanse struisvogels en een paar emoes. Wat een beesten zijn het ook zeg! De struisvogels worden gefokt voor hun vlees en huid. Het schijnt heel mals rood vlees te zijn maar ik heb dit niet geprobeerd hoor. Ook al zit er wel een restaurant bij waar je het kon eten. Tevens was er een souvenirwinkel waar je heel mooi Afrikaanse kunstnijverheid kon kopen. Tijdens de rondleiding gingen we de jonge struisvogels van 1 jaar voeren!! Spektakel maar super cool! Ze hebben geen tanden dus pikken ze heel hard in het bakje. Echt wel leuk om een keer gedaan te hebben. Ik heb nog een mooie super zachte veer meegenomen als souvenir. Leuke weetjes zijn: 1 struisvogelei heeft de inhoud van 24 kippeneieren en dan zonder cholesterol, heel gezond dus! Struisvogels kunnen heel hard lopen en zijn dan ook het twee na snelste dier op aarde. Ze kunnen dik 50 km/h lopen en dit gerust 2 uur volhouden. De poema is het snelste dier die rent harder maar houdt dit veel minder lang vol. Ik heb ook nog jonge struisvogels gezien. Ik vond het een heel leuke trip. Hierna ben ik verder gegaan in Oostelijke richting en kwam ik bij Ayó aan. Hier liggen diorietformaties die gevormd zijn door erosie. Het zijn erg grote stenen met een pad erdoor heen, zowel overheen als onderdoor. Ik heb een stukje hier over gelopen en natuurlijk de nodige fotootjes gemaakt. De dioriet blokken die er al enkele eeuwen liggen waren best indrukwekkend om te zien.
Ondanks de erg donkere wolken ben ik nog een stukje verder gefietst en toen kwam ik bij de Donkey Sanctuary. Dit is sinds 1997 een bescheiden opvangplaats voor zieke, wilde en mishandelde ezels. Helaas was dit gesloten dus heb ik vanachter het hek toch nog een paar ezels gespot en op de foto gezet. Hierna heb ik weer koers gezet richting Oranjestad. Gelukkig heb ik ondanks het dreigende weer het wel droog gehouden. Vandaag heb ik ook een heel stuk over de onverharde gravelroads gefietst wat echt heerlijk rustig fietsen is, behalve op die vervelende honden na dan ;-) Eenmaal aangekomen op de drukke hoofdwegen die richting Oranjestad gaan, wordt er weer langs me heen gescheurd met toeterende auto’s. Ik zwaai af en toe dan maar gewoon vriendelijk terug! Ik ben op de terug reis nog even gestopt bij de rooms katholieke kerk in Paradera. Echt een grote kerk! Tevens heb ik daar graftombes bekeken op het kerkhof. In verband met de harde rotsgrond, worden de overledenen bovengronds in pastelkleurige tombes bijgezet. Dit is dus een heel fleurige gewaarwording op zo’n kerkhof met allemaal kunstbloemen ter decoratie.
In Noord toen ook nog maar even gestopt bij de fraaie rooms katholieke Sint Annakerk. Ook bepaald geen kleintje hoor. Ik was hier al vaker langs gefietst maar ik was er achter gekomen dat deze kerk neogotische beeldhouwkunst van de befaamde Brabantse kunstenaar Hendrik van der Geld heeft. Dus een kijkje in de kerk genomen. Het uit eikenhout gesneden altaarstuk, de communiegang en de preekstoel wonnen zelfs een eerste prijs in het eerste Vaticaans concilie in 1870. Het heeft jarenlang in de heilige Antoniuskerk te Scheveningen gestaan, totdat het in 1928 aan de bevolking van Aruba werd geschonken en in de Sint Annakerk werd geplaatst. Ik heb niet zo veel met kerken zoals de meesten wel weten maar dit was echt super mooi en wat een werk zeg om dat hout uit te snijden!
Rond een uurtje of 4 was ik terug op de Caya, na een lekker verfrissende douche heb ik fijn geskypet en lekker rustig aan gedaan. Lekker op tijd mijn mandje in gegaan ’s avonds. De 5e werkweek is inmiddels begonnen met wederom een bewolkte dag!

Natuurlijk iedereen bedankt voor alle leuke reacties. I really love them!!

Ps mijn kabeltje is aangekomen voor mijn camera maar ik heb op dit moment wat ruzie met het kabeltje en de pc dus nog even geduld voor andere foto's maar ik heb er wel een paar leuke op gezet van Halloween dacht ik zo! ;-) en jullie moeten toch allemaal als ik thuis ben al mijn foto's checken want ik heb inmiddels al een hele verzameling hoor!

Mira abo pronto!!
Brasa & sunchi Lien!

  • 30 Oktober 2007 - 08:34

    Helma:

    He Eyelien. Jij kan echt hele verhalen typen! Leuk om te lezen hoor. En je kunt eindelijk echt aan het werk zie ik. Succes! Groeten Helma

  • 30 Oktober 2007 - 09:54

    Mat:

    Het klinkt echt super!

  • 30 Oktober 2007 - 13:39

    Paulien:

    Heey collega, daar zitten we dan gezellig in het kantoor van onze baas, hihi! Gezelligheid.

    Wat een leuk feestje was het he! Jij hebt ook echt leuke foto's......

    Nou toedels
    xx

  • 30 Oktober 2007 - 18:40

    Fokko En Marijke:

    een vraag van je oompie : kunje de vertaling geven van de begin en de sluit woorden.
    ik geniet van je verhalen en het is leuk dat je het zo naar je zin hebt en feesten kunnen jullie daar wel ,heb ik je tante geconstateerd.
    geniet met volle teugen want het is wel iets waar menigeen jaloers op is( vooral Ik )

    groetjes en blijf je belevenissen sturen

    marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eyelien

Hoi! Ik ben Eyelien en dit is mijn reisverslagprofiel. Helaas na mijn afstudeertrip op Aruba geen verslagen meer bijgehouden... Ik ga mijn leven beteren ;-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 82558

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 22 September 2012

Rondreis IJsland 2012

20 Mei 2012 - 29 Mei 2012

Cyprus 2012

02 Maart 2012 - 11 Maart 2012

Wintersport Bellwald 2012

02 Januari 2011 - 13 Januari 2011

Trainingskamp Lanzarote 2011

19 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Trainen en etappekoers in Nieuw Zeeland 2010

16 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

OS Beijing 2008

27 September 2007 - 15 Februari 2008

Afstudeerstage op Aruba 2007/2008

17 Maart 2007 - 29 Maart 2007

Pakistan 2007

22 Februari 2004 - 02 Maart 2004

Wielerkoers in Sri Lanka 2004

Landen bezocht: