Week 5 good & bad things.... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu Week 5 good & bad things.... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eyelien Bekkering - WaarBenJij.nu

Week 5 good & bad things....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eyelien

05 November 2007 | Aruba, Oranjestad

Hoi Piepeloi!
Hier weer een berichtje uit het nog altijd warme Aruba. Ik heb deze week afgesloten met wisselende gevoelens..Op mijn stage ben ik flink opgeschoten met mijn opdracht. Eerst heb ik mijn vragenlijst afgemaakt na wat gepuzzeld te hebben met 2 bestaande vragenlijsten op dit gebied. Hierna ben ik begonnen met de kinderdagverblijven te bellen en afspraken te maken. Ik had gelijk vrijdags al een afspraak dus het eerste interview heb ik al gehouden!
Afgelopen dinsdag was een hilarische werkdag omdat Matsy (diabetesverpleegkundige) op haar eigen kantoor aan het werk moest en in de kantine een persconferentie werd gehouden. Waar konden wij nu gaan zitten werken? Nou Gino wist de oplossing,op zijn kantoor! Hij heeft namelijk een riant kantoor met een extra tafel en stoelen erin, dus plaats genoeg voor 2 hollandse stagiaires. We hebben een heel grappige dag gehad omdat sommige mensen op de deur klopten om Gino te spreken maar ons daar zagen zitten. Erg leuk!
Op een gegeven moment kwamen er Belgen binnen die bij het Belgische Wit Gele Kruis werken. Ze waren hier op een cruiseboot. Nog wat later kwam Gino zelf binnen met Nederlandse directeuren van een MBO opleiding uit Zwolle.. Dus we zagen van allerlei pluimage ;-) langs 'ons kantoor' komen. We hadden het wel frisjes op de baas z'n kantoor. Hij heeft de airco nogal laag staan..maar na af en toe wat heen en weer lopen, de deur van het kantoor open laten staan en uiteindelijke de afstandsbediening gevonden te hebben konden we dit goed handelen.
Op vrijdagmiddag dacht ik bijna weekend te hebben en mijn laptop ook, voor eeuwig! Mijn laptop sloeg vast en nadat ik hem uit had gekregen d.m.v. de batterij eruit te halen, kreeg ik strepen over het scherm heen en rare tekst. Dit was dus het einde van mijn laptop.:-( Na nog wat tricks en trucks uitgehaald te hebben thuis door de jongens bleek dus dat de hardware kapot is van mijn laptop. Gelukkig zijn mijn bestanden nog wel te redden! Die zal ik komende week gaan saven. Maar flink balen door deze crash natuurlijk.
Ik typ dit dan nu ook even op kantoor op een vaste computer van het werk omdat ik het toch wel leuk vind om iets er op te zetten. Ik zet dan later de foto's er wel bij.
Zaterdagochtend om 5! uur opgestaan en met een collega van Jeroen en Sander naar de National Bridge gereden. Ter informatie de National Bridge is niet meer, want die is op 2 september 2005 ingestort. Dit was een 30 meter lange en hoogste natuurlijke overspanning van het hele Caribische gebied, door de branding afgesleten brug. Er naast staat wel een "baby" brug. Maar vanaf hier hebben we 3.45 uur gewandeld langs de kust richting National Pool. Maar hier zijn we niet aan toe gekomen omdat het op een gegeven moment te warm werd. We hebben door super mooi natuur gebied gewandeld, over rotsen geklauterd, een regenbui getrotseerd, tussen palmbomen en cactussen door etc. Lekker avontuurlijk en erg mooi!, natuurlijk overal foto's van gemaakt. Echt genoten van dit mooie Aruba!
Terugreis heb ik nog even een kijkje genomen in de ruine van de Bushiribana goudsmelterij. Dit is een erg vervallen bouwwerk met een paar muren die nog overeind staan. Lekker spookachtig!
'siddags nog lekker op Eagle Beach geweest en aan het einde van de middag even een flinke migraine aanval gehad door alle inspanning en zonoverschot vandaag. Nadat ik lekker was opgefrist en een tukje had gedaan hebben we nog gebbqt voor Marcel zijn verjaardag. 's Avonds kwam Paradijs ook nog het feestje vieren van Marcel zijn verjaardag, alleen het was een beetje suf omdat de meesten de avond ervoor ook al op stap waren geweest...Het feest was dus lekker op tijd ten einde!
Zondag ben ik naar Baby Beach geweest en heb ik voor het eerst gesnorkeld met mijn nieuwe snorkelset die ik van de week had gekocht. Echt super leuk joh:-) Allemaal mooie vissen gezien in allerlei kleuren en formaten. Dit ga ik zeker vaker doen. Ik ben heel blij met mijn snorkelsetje! Verder nog lekker gezont totdat de zon onderging! Het was weer flink heet dit weekend. ' s Ochtends had het nog flink gestortregent maar 's middags was alles weer dikke prima! Lang leve Aruba!
Nou mensen dit was mijn verhaal even weer. De foto's volgen later!
Miss You!!

Doeg,
Saludos Eyelien ;-)

  • 05 November 2007 - 13:23

    Daniëlle:

    Hey zussie,

    Je moet ook een beetje voorzichtig met je laptoppie doen :P
    Dat arme ding is het helemaal niet gewend om de hele dag zo intensief te werken...
    Grapje, don't get angry;)
    We zullen wel ff helpen met een oplossing! Spreek je snel, dikke kus van je zus

  • 05 November 2007 - 15:30

    Jan:


    Ga je ook fietsen op Aruba??
    BIJ GERT VAN VLIET kun je fietsen huren en kopen en hij verzorgt ook mtb en is gek en goed op de racefiets. zijn zaak zit in st.crus.er zijn ook wedstrijden op ARUBA MTB EN WEG WEDSTRIJDEN

    doe hem de groeten als je hem mag zien!

    GRT jAN CLERMONTS

    ZELF 3 JAAR GEWOOND OP HET EILAND.


  • 05 November 2007 - 17:33

    Kampie:

    He Pino,

    Hopen dat je dit kunt lezen naar de crash. Maar liever een laptop de crashed dan jezelf. Mooi dat je het nog steeds naar je zin hebt. Wil je nog wel terug? Ik ben al weer helemaal klaar met het nederlandse weer. Maar goed dat ik vooruitzichten heb dat ik in december lekker ff een paar dagen naar spanje kan. Kan me er nu al op verheugen!! Maar nu nog ff lekker aan het werk in het donkere, waterkoude nederland. Maar we hebben hier wel een voordeel, we kunnen hier wel schaatsen. Ben nu ongeveer 2 dagen per week op het ijs. Daar kun je het waarschijnlijk alleen eten. Maar dat is natuurlijk ook errrugg lekkerrrr.
    Verder lekker crossen door de bossen, maar jij kunt je daar ook lekker uitleven. Leuk dat je ook nog wat culturele info geeft. Geeft toch net ff wat meer inhoud aan de stukjes. Eigenlijk moet je ze printen en in een mooi boek bewaren om later aan de kleinkinderen te laten zien. Of wie weet kun je het als een boekje uitgeven. Het geeft wel een heel leuk en andere kijk op het eiland.

    Ik ga nu maar weer even lekker de huisvrouw uithangen, afwassen, was opvouwen, afstoffen, stofzuigen, kranten doorlezen en mischien nog wel schaatsen slijpen, maar dat kan mischien morgen wel.

    Groeten en ben benieuwd naar de nieuwe ( onderwater) foto's.

    Doeggggggggggggggggggggggggggg

  • 05 November 2007 - 18:18

    Christine:

    Hey Pino,

    Erg leuk die verhalen! Je blijft ook maar volhouden elke week weer! Ik ben erg benieuwd naar je foto's van het snorkelen. Nu nog een duikcursus? Ben net een weekje terug van twee weken duiken in Egypte. We hebben ons prima vermaakt en weer veel mooie vissen gezien. Jammer genoeg geen haaien!
    Had nog wel een paar dagen langer willen blijven, maar ja het kan niet altijd feest zijn.

    Veel succes met je stage.

    Dikke Doei,
    Christine


  • 06 November 2007 - 11:04

    Mriekjeuh:

    Hey lienepien

    Doe je lekkur... je laptop gecrasht.. ik denk dat ik m uit pure frustratie al uit het raam gegooid had:p dus wat dat betreft... heb jij het nog goed gedaan...

    Nou veel suc6 maar weer deze week!!!!

    groetjuhs mriekjeuh

  • 11 November 2007 - 19:15

    Kim H:

    Hey meissie,

    Zo te lezen heb je het daar prima naar je zin. Ik zou zo met je willen ruilen, zo goed klinkt het allemaal.

    Leuk hoor dat je ons een beetje op de hoogte kunt houden zo.
    Mijn minor schiet ook lekker op en krijg deze week te horen waar ik mag gaan afstuderen, wat ik samen ga doen met Chantal.

    Meis heel veel succes en natuurlijk nog meer plezier daar, geniet er echt van en maak er iets onvergetelijks van!!

    Ik wacht op je volgende berichten en foto's en laat zeker binnenkort nog een berichtje achter!

    Liefs Kim

  • 19 November 2007 - 12:46

    Anit, Geert, Minou:

    Hoi nichtje,

    Zaterdag mijn broertje gesproken, kwam het hele verhalen over je verblijf daar. Nog veel succes en plezier daar.

    Wij wensen je alvast een hele fijne verjaardag toe op de 21 ste nov.

    Groetjes
    Anita Geert Minou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eyelien

Hoi! Ik ben Eyelien en dit is mijn reisverslagprofiel. Helaas na mijn afstudeertrip op Aruba geen verslagen meer bijgehouden... Ik ga mijn leven beteren ;-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 82552

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 22 September 2012

Rondreis IJsland 2012

20 Mei 2012 - 29 Mei 2012

Cyprus 2012

02 Maart 2012 - 11 Maart 2012

Wintersport Bellwald 2012

02 Januari 2011 - 13 Januari 2011

Trainingskamp Lanzarote 2011

19 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Trainen en etappekoers in Nieuw Zeeland 2010

16 Augustus 2008 - 24 Augustus 2008

OS Beijing 2008

27 September 2007 - 15 Februari 2008

Afstudeerstage op Aruba 2007/2008

17 Maart 2007 - 29 Maart 2007

Pakistan 2007

22 Februari 2004 - 02 Maart 2004

Wielerkoers in Sri Lanka 2004

Landen bezocht: